Amazonin vanhat sijoittajakirjeet – verkkokaupan johtamisen kultakaivos
| |

Amazonin vanhat sijoittajakirjeet – verkkokaupan johtamisen kultakaivos

Kaikki tietävät minkälainen menestystarina Amazonista on vuosien varrella kasvanut. Yhtiön kyky kasvaa suuresta mittakaavastaan huolimatta on vertaansa vailla kaupan alalla. Lisäksi yhtiön kyky luoda nahkansa kerta toisensa jälkeen ja löytää yhä isompia tulonlähteitä on myös hyvin uniikki ominaisuus.

Näin onnistut viennissä – hyödynnä pohjoismainen potentiaali
| |

Näin onnistut viennissä – hyödynnä pohjoismainen potentiaali

Rajoitatko asiakaskuntasi Suomen rajojen sisäpuolelle? Tiesitkö, että pohjoismaalaiset kuluttajat ovat yhä tottuneempia ostamaan ulkomaisista verkkokaupoista, ja suomalaisen viennin kasvattamiseksi muissa Pohjoismaissa riittää yhä paljon hyödyntämätöntä potentiaalia. 

Kuluttaja haluaa valita itse pakettinsa toimittajan – Huonot aiemmat kokemukset ovat syy vältellä toimijoita
| |

Kuluttaja haluaa valita itse pakettinsa toimittajan – Huonot aiemmat kokemukset ovat syy vältellä toimijoita

Suomalaisilta ei juuri kiitoksia heru pakettitoimittajille. Teetimme Matkahuollossa selvityksen, mikä suomalaisten mielestä toimialassa mättää ja miksi toimijoihin ei olla tyytyväisiä. Epäonnistumiset leimaavat alan toimijoita, ja valitettavasti siihen on osittain myös syytä. Kun huonoja kokemuksia on suomalaisista kertynyt 43 %:lle, viikoittain tai lähes viikoittain verkko-ostoksia tekevistä jopa 56 % kokee näin.

Juha Saarinen
| |

Markkinoinnin automaation valmentajan pelikirja

Mikä onkaan markkinoinnin automaation valmentajan tehtävä ja mitä sellaisen pelikirjasta löytyykään?

Markkinoinnin automaatio -sanan sisältämä termi automaatio on harhaanjohtava. Valitettavan usein aiheen parissa työskentelevien tilanne on sellainen, että oikeita automaatioita ei olekaan apuna, kädet ovat täynnä mekaanista työtä sisältöjen parissa ja valmentaja löytääkin itsensä pelikentältä valmentajan penkin sijaan.  

Shoptalkin kolmas päivä – Asiakasuskollisuus ja personointi vähittäiskaupassa
|

Shoptalkin kolmas päivä – Asiakasuskollisuus ja personointi vähittäiskaupassa

Shoptalkin kolmantena päivänä keskiössä olivat asiakasuskollisuus, data, kanta-asiakasohjelmat ja asiakasymmärrys. Useat keynote-puheenvuorot tarjosivat näkemyksiä innovatiivisista ja personoiduista ratkaisuista vähittäiskaupan kasvun edistämiseksi. Alla nostettuna muutama kiinnostavin dataa ja asiakaskokemusta niputtanut esitys.

Shoptalkin toinen päivä – AI mainitaan jokaisessa puheenvuorossa tulevaisuuden ajurina
|

Shoptalkin toinen päivä – AI mainitaan jokaisessa puheenvuorossa tulevaisuuden ajurina

Ensimmäinen päivä päättyi Barcelonan iltatunnelmaan yhdessä drinkeillä, jossa pääsimme tutustumaan lisää sekä keskustelemaan päivän polttavimmista aiheista.

Shoptalkin toinen päivä koostui useista tekoälyä ja brändin voimaa koskevista puheenvuoroista. Yksi päivän pääpuheenvuoroista oli paneelikeskustelu tekoälyn hyödyntämisestä personoinnin hyödyntämisessä.