Ecom summit2025
|

Nanso valittiin vuoden verkkokaupaksi eCom Awards -palkintogaalassa

Nanso pokkasi eCom Awards -palkintogaalassa pääpalkinnon eli Vuoden verkkokaupan tittelin yli 200 ehdokkaan joukosta. Toista kertaa järjestetyssä gaalassa jaettiin palkintoja yhteensä 18 kategoriassa, ja muihin voittajiin lukeutuivat muun muassa Oura, Varuste.net ja Emmy. Tapahtuman tavoitteena on nostaa esiin kotimaisen verkkokaupan menestystarinoita ja inspiroida kaikkia digitaalisen kaupan parissa toimivia.

Verkkokauppa kiri alkuvuonna – myynti yhdysvaltoihin on pudonnut
| |

Verkkokauppa kiri alkuvuonna – myynti yhdysvaltoihin on pudonnut

Digital Commerce Finlandin, Erikoiskaupan liitto Edun ja Kaupan liiton toteuttaman Verkkokauppapulssi-kyselyn* mukaan Suomessa toimivien verkkokauppojen online-myynti kasvoi
vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 2,2 prosenttia verrattuna viime vuoden vastaavaan ajankohtaan. Samaan aikaan koko vähittäiskaupan myynti supistui Tilastokeskuksen mukaan 0,7 prosenttia.

Asiakassuhteiden vahvistaminen brändätyillä maksuratkaisuilla
| |

Asiakassuhteiden vahvistaminen brändätyillä maksuratkaisuilla

Verkkokauppiasuraansa vasta aloittelevan arki voi tuntua kaoottiselta, sillä päätettävää on yhtä paljon kuin tarjolla olevia vaihtoehtoja.
Verkkokaupan toimitukset asiakkaille on oma kokonaisuutensa, johon liittyy monta yksityiskohtaa. Ideaalitilanteessa toimitukset sujuvat kuin itsestään, mutta kuten hyvin tiedetään, todellisuus ja ideaali eivät aina kohtaa. Siksi kokosimme konkreettisia, helposti lähestyttäviä vinkkejä onnistuneiden toimitusten suunnitteluun.

Verkkokauppa pystyyn – ja paketit perille ilman päänsärkyä
| |

Verkkokauppa pystyyn – ja paketit perille ilman päänsärkyä

Verkkokauppiasuraansa vasta aloittelevan arki voi tuntua kaoottiselta, sillä päätettävää on yhtä paljon kuin tarjolla olevia vaihtoehtoja.
Verkkokaupan toimitukset asiakkaille on oma kokonaisuutensa, johon liittyy monta yksityiskohtaa. Ideaalitilanteessa toimitukset sujuvat kuin itsestään, mutta kuten hyvin tiedetään, todellisuus ja ideaali eivät aina kohtaa. Siksi kokosimme konkreettisia, helposti lähestyttäviä vinkkejä onnistuneiden toimitusten suunnitteluun.

Joskus verkkokaupan kasvu tarkoittaa, ettei kaikkea kannata enää tehdä itse 
|

Joskus verkkokaupan kasvu tarkoittaa, ettei kaikkea kannata enää tehdä itse 

Verkkokauppaliiketoiminnan alussa on luontevaa, että kaikki tilausten käsittelystä ja varaston hallinnasta tilausten pakkaamiseen ja lähettämiseen tehdään itse. Monille varastossa ja lähettämössä häärääminen voi olla jopa työn mieluisimpia osa-alueita. Mutta mitä enemmän kauppa kasvaa, sitä enemmän logistiikka vie aikaa ja resursseja siltä, mikä todella vie liiketoimintaa eteenpäin.

Temu vie suomalaisen verkkokaupan hengiltä – koska se ymmärtää nämä kolme isoa muutosvoimaa
|

Temu vie suomalaisen verkkokaupan hengiltä – koska se ymmärtää nämä kolme isoa muutosvoimaa

Katson verkkokauppaa hieman eri linssien läpi – yhdistämällä käytännön kokemuksen, teknologisen kehityksen ja kuluttajakäyttäytymisen muutosvoimat. Tämän tekstin tarkoitus ei ole osoittaa sormella, vaan näyttää suuntaa. On aika laittaa verkkokauppa päättäjien omat neuronit töihin, ennen kuin kilpailu tekee sen puolestamme.

Pakkaus herättää asiakkaan huomion verkkokaupassa
|

Pakkaus herättää asiakkaan huomion verkkokaupassa

Kun myyt tuotetta omassa verkkokaupassasi tai lähetät sen verkkokauppaan myytäväksi, on hyvin suunniteltu pakkaus tärkeä osa tuotteesi myyntiä. Pakkaus vaikuttaa sekä asiakaskokemukseen, brändin rakentamiseen, että liiketoiminnan kasvattamiseen. Kun pohdit pakatun tuotteen myymistä tai lisäämistä verkkokauppaan, ota nämä 6 seikkaa huomioon.