Mobiiliostaminen muokkaa verkkokauppaa kiihtyvällä tahdilla
| |

Mobiiliostaminen muokkaa verkkokauppaa kiihtyvällä tahdilla

Verkossa maksaminen puhelimella ei ole niin helppoa tänäkään päivänä kuin voisi kuvitella, sillä monet maksutavat eivät vieläkään ole yhteensopivia älypuhelimien kanssa. “Perinteinen” verkkokaupan kassa on käypä ratkaisu monelle, mutta erityisesti mobiilissa maksamisen pitäisi olla asiakkaalle saumatonta ja helppoa.

Payments in the Nordics: viisi vinkkiä, joiden avulla vahvistat kilpailukykyäsi markkinoilla
| |

Payments in the Nordics: viisi vinkkiä, joiden avulla vahvistat kilpailukykyäsi markkinoilla

Viime vuosien taloudellinen tilanne on vaikuttanut merkittävästi pohjoismaalaisiin kuluttajiin ja heidän maksutottumuksiinsa. Hintojen ja korkojen nousu sekä ostovoiman heikkeneminen ovat herättäneet huolta kuluttajien keskuudessa ja vaikuttaneet paitsi kuluttajien ostotottumuksiin myös heidän maksutapavalintoihinsa.

Saavutettavuus verkkokaupoissa – kilpailuetu ja mahdollisuus kasvuun
| |

Saavutettavuus verkkokaupoissa – kilpailuetu ja mahdollisuus kasvuun

Saavutettavuus on noussut yhdeksi digiajan avainkysymykseksi. Erityisen merkityksellistä se on verkkokauppaympäristössä, jossa kuluttajien vaatimukset käyttöystävällisyyden suhteen ovat alati kasvussa. Yhä useammat yritykset ymmärtävät, että verkkosivujen ja digipalveluiden saavutettavuus ei ole vain lain vaatima standardi, vaan kilpailuetu, joka voi houkutella laajemman asiakaskunnan.

Asiakasymmärrystä yksinkertaisesta myyntidatasta
| |

Asiakasymmärrystä yksinkertaisesta myyntidatasta

Monet myyntiä ja asiakastietoja yhdistävät analyysit saattavat kuulostaa monimutkaisilta toteuttaa. 

Olet varmasti kuullut asiakkuuden arvon (CLV) laskennasta ja sen komponenteista? Entä ovatko myyntiin perustuvat asiakasdesiilit, RFM-mallinnus tai kohortit tuttuja käsitteitä? Kaikki nämä analyysit ovat keskeisiä tapoja kasvattaa asiakasymmärrystä myynnin näkökulmasta mitattuna.

Hyvänä uutisena voin kertoa, että kaikki edellä mainitut analyysit perustuvat yksinkertaiseen dataan, joka on helposti kaikkien verkkokauppojen käytettävissä.