Temu vie suomalaisen verkkokaupan hengiltä – koska se ymmärtää nämä kolme isoa muutosvoimaa
|

Temu vie suomalaisen verkkokaupan hengiltä – koska se ymmärtää nämä kolme isoa muutosvoimaa

Katson verkkokauppaa hieman eri linssien läpi – yhdistämällä käytännön kokemuksen, teknologisen kehityksen ja kuluttajakäyttäytymisen muutosvoimat. Tämän tekstin tarkoitus ei ole osoittaa sormella, vaan näyttää suuntaa. On aika laittaa verkkokauppa päättäjien omat neuronit töihin, ennen kuin kilpailu tekee sen puolestamme.

Pakkaus herättää asiakkaan huomion verkkokaupassa
|

Pakkaus herättää asiakkaan huomion verkkokaupassa

Kun myyt tuotetta omassa verkkokaupassasi tai lähetät sen verkkokauppaan myytäväksi, on hyvin suunniteltu pakkaus tärkeä osa tuotteesi myyntiä. Pakkaus vaikuttaa sekä asiakaskokemukseen, brändin rakentamiseen, että liiketoiminnan kasvattamiseen. Kun pohdit pakatun tuotteen myymistä tai lisäämistä verkkokauppaan, ota nämä 6 seikkaa huomioon.

Kysely: Moni kotimainen verkkokauppa odottaa kansainvälistä kasvua  – osaaminen ja rahoituksen puute hidasteena
| |

Kysely: Moni kotimainen verkkokauppa odottaa kansainvälistä kasvua  – osaaminen ja rahoituksen puute hidasteena

Digital Commerce Finlandin, Erikoiskaupan liitto Edun ja Kaupan liiton Verkkokauppapulssi- -kyselyn mukaan valtaosa verkkokaupoista uskoo liiketoimintansa vahvistuvan erityisesti kotimarkkinoilla, mutta myös kansainvälinen kasvu nähdään lupaavana mahdollisuutena. Osaamisen ja resurssien puute hidastavat kuitenkin kasvunäkymiä.

Omalla datalla johdettu personoitu asiakaskokemus
|

Omalla datalla johdettu personoitu asiakaskokemus

Tarkasti personoitua asiakaskokemusta ei voida saavuttaa manuaalisella työllä.  Personoinnin toteutukseen on tarjolla kyllä kolmannen osapuolen työkaluja, jotka pyrkivät toteuttamaan ainakin osittain personoitua asiakaskokemusta, mutta niidenkin käytössä on usein ongelmia.

Tämä kirjoitus käsittelee tätä problematiikkaa ja pyrkii avaamaan, miten personoitu asiakaskokemus voidaan toteuttaa ja automatisoida omalla läpinäkyvällä datalla, omilla algoritmeilla ja tekoälyn avustuksella.

NRF’ 25 Retail’s Big Show – Game Changer
| |

NRF’ 25 Retail’s Big Show – Game Changer

Menestys on menestystä toistaiseksi, mutta mistä löytää ainekset jatkuvalle menestykselle? Ketkä luovat aidosti uutta ja asiakkaita jatkuvasti kiinnostavia kauppoja – ketkä ovat ”pelin muuttajia”?

Pelin muutosta ja muuttajia tutkailtiin New Yorkissa 11.-14. tammikuuta Yhdysvaltain kaupan järjestön NRF:n massiivisessa konferenssi- ja messutapahtumassa.

Miten asiakaskokemusta johdetaan? Vaikkapa näin! 
| |

Miten asiakaskokemusta johdetaan? Vaikkapa näin! 

Törmäsimme kiinnostavaan havaintoon: asiakaskokemusta ei varsinaisesti johdeta – se tapahtuu kaiken muun toiminnan sivutuotteena. Se miten paljon asiakkaan kokemuksia kussakin käänteessä mietitään, on itse asiassa aika sattumanvarainen prosessi. Miten tätä tilannetta voitaisiin parantaa? Loimme mallin.

Verkkokaupan kenttä eriytyy – miten luoda oma menestystarina? 
| |

Verkkokaupan kenttä eriytyy – miten luoda oma menestystarina? 

Vuonna 2024 verkkokauppa pärjäsi suhteellisesti hyvin ja jopa jatkoi osalla aloista kasvuaan. Kun taloustilanne on kuitenkin jatkunut odotettua haastavampana, tavarakaupan kasvu ei yltänyt aiempien vuosien lukemiin. Ekonomistit ennustavat
talouden kääntyvän parempaan vuoden 2025 aikana, mikä tarjoaa kauppiaille
mahdollisuuksia kehittää ja vahvistaa omaa liiketoimintaansa.

Kuusi oivallusta Euroopan verkkokaupoista – Näin kehität omaasi!
| |

Kuusi oivallusta Euroopan verkkokaupoista – Näin kehität omaasi!

Eurooppalaiset verkkokaupat käyttävät keinoja, jotka voivat auttaa myös sinua kehittämään liiketoimintaasi ja kasvattamaan myyntiäsi. Sanoman uusi markkinointistrategi Mia Lähdesalmi, joka on työskennellyt edelliset viisi vuotta Zalandolla Saksassa, listaa kuusi käytännön vinkkiä, joilla voit erottua massasta ja sitouttaa asiakkaitasi tehokkaammin.