Näin AI muuttaa hakukoneoptimointia
Ti 17.6.2025
10.00 – 11.15
WEBINAARI
Webinaari: Näin AI muuttaa hakukoneoptimointia
🗓️ Päivämäärä: 17.6.
⏰ Aika: klo 10.00–11.15
Tekoäly tulee vauhdilla myös hakukoneoptimointiin – mutta miten AI:lla tuotettu sisältö oikeasti vaikuttaa näkyvyyteen Googlessa? Entä miten ChatGPT ja muut AI-palvelut toimivat hakukoneena? Tule reilun tunnin tiiviiseen webinaariin oppimaan:
Miten AI-palvelut muuttavat kuluttajien ostopolkua?
Kuoleeko Google?
Miten varmistat laadun AI-sisällössä?
Käytännön vinkkejä – miltä näyttää hyvin optimoitu sisältö?
Miten vältät näkyvyyden romahtamisen?
Tervetuloa!

Puhujat

Matti Kojo
Toimitusjohtaja, perustaja, Arvo Partners
Matti Kojo on Arvo Partnersin toimitusjohtaja sekä yksi perustajajäsenistä. Hänellä on vahvan hakukoneoptimoinnin kokemuksensa lisäksi takanaan yli 15 vuoden kokemus suomalaisten ja kansainvälisten verkkokauppa- ja monikanavaista myyntiä tekevien yritysten strategia- ja kehityskumppanina.


Juho Kuusijärvi
Marketing Lead, Arvo Partners
Juho on hakukäyttäytymiseen erikoistunut SEO-konsultti ja Arvo Partnersin uusi Marketing Lead. Hänellä on vuosien kokemus hakukoneoptimoinnista, monikanavaisesta kaupankäynnistä ja bottiteknologiasta. Uransa varrella hän on ollut mukana ohjaamassa hakunäkyvyyden kasvua mm. Intersportin, MustiGroupin, Rustan ja Nuvoon kaltaisille brändeille. Tämän lisäksi hän on ollut puhujana lukuisissa tapahtumissa ja webinaareissa.


Lari Eteläniemi
Senior Consultant, Partner, Hopkins
Larilla on kokemusta digimarkkinoinnista yli 15-vuoden ajalta. Hänellä on sovelluskehittäjän tausta ja liiketoimintaosaamista monipuolisista rooleista kasvuyrityksissä. Lari on erikoistunut hakukone- ja konversio-optimointiin sekä AI-ratkaisuihin, joita hän on toteuttanut niin suomalaisille, eurooppalaisille kuin globaaleillekin markkinoille.

Puhujat

Mika Syrenius
Sijoittaja, kouluttaja, konsultti, Snowball Growth Partners
Esimerkkejä kuinka jokainen voi hyödyntää AI:ta heti liiketoiminnassaan

Juha saarinen
Principal of Data, Columbia Road
Verkkokauppiaan kahvitauko AI agenttien seurassa

Arno Solin
Assistant Professor Machine Learning & Vuoden AI-tutkija, Aalto Yliopisto
Mikä ihmeen AI?

Katri Sinisalo
Global Marketing Director, Reima
Case: Miten AI vei Osteri-takin markkinoinnin toiselle tasolle

Niilo Latva-Pukkila
Chief Data Scientist, K-ryhmä
Case: Tuotekorin rakennus AI:n avulla

Mira Aunio
Myynti- ja
palvelukehityspäällikkö, Muumimaailma
Case: AI-Asiakaspalvelu muumimaisella tone of voicella

Inka Wirman
Country Manager, Boozt
Case: Vähemmän palautuksia AI:n avulla

Mika Kaaja
Pharmafin
Case: AI:n käyttö T-Mall -alustalla

Niklas Menke
Director Partnerships, Reviews. io
Case: How to leverage AI to manage reviews, automize processes and analyze
feedback

Joonas Rautiainen
Store Manager, Suomen jääkiekkoliitto
Case: How to leverage AI to manage reviews, automize processes, and analyze
feedback

Valtteri Järvinen
Saavutettavuus- ja UX-asiantuntija, Avaava
AI ja saavutettavuus – kauppaa kaikille!

Mirva Sandström
Digital Commerce Director, Digital Commerce Finland
Valmennuspäivän fasilitaattori

Ville Simola
Toimitusjohtaja, Digital Commerce Finland
Valmennuspäivän fasilitaattori
AGENDA
8.30 Ovet aukeavat, aamukahvit
09.00 Tervetuloa
09.10 Mikä ihmeen AI? Arno Solin, Aalto Yliopisto
09.40 Esimerkkejä kuinka jokainen voi hyödyntää AI:ta heti liiketoiminnassaan, Mika Syrenius
10.10 Kumppanit esittäytyvät
10.20 AI ja saavutettavuus – kauppaa kaikille! Valtteri Järvinen, Avaava
10.30 Tauko – verkottumista
11.00 Case: AI:n käyttö T-Mall -alustalla, Mika Kaaja, Pharmafin
11.30 Case: Miten AI vei Osteri-takin markkinoinnin toiselle tasolle, Katri Sinisalo, Reima
12.00 Lounastauko
13.00 Verkkokauppiaan kahvitauko AI agenttien seurassa – Juha Saarinen, Columbia Road
13.20 Case: AI-Asiakaspalvelu muumimaisella tone of voicella, Mira Aunio, Muumimaailma
13.45 Case: How to leverage AI to manage reviews, automize processes and analyze feedback, Joonas Rautiainen & Niklas Menke, Reviews. io
14.00 Tauko – verkottumista
14.30 Case: Vähemmän palautuksia AI:n avulla, Inka Wirman, Boozt
15.00 Case: Tuotekorin rakennus AI:n avulla, Niilo Latva-Pukkila, K-ryhmä
15.20 AI muuttaa aivan kaiken! – Mika Syrenius
15.40 DCF Tulevat tapahtumat ja loppusanat
16.00 Tilaisuus päättyy