Click Commerce – uusi digitaalisen kaupan tapahtuma Helsingin Messukeskuksessa keväällä 2026

Click Commerce on uusi verkossa tapahtuvaan myyntiin keskittyvä tapahtuma, joka järjestetään ensimmäistä kertaa Helsingin Messukeskuksessa 11.–12.3.2026. Tapahtuma kutsuu yhteen verkkokaupan ja -myynnin ammattilaiset, kaupan alan yritykset ja digitaalisesta kaupasta kiinnostuneet. Tapahtuman ohjelmakumppanina toimii Digital Commerce Finland.
Tapahtumana Click Commerce tarjoaa verkkokaupan ja -myynnin ammattilaisille ja sidosryhmille uudenlaisen kohtaamispaikan, jonka keskiössä ovat verkostoituminen, oppiminen, parhaiden ratkaisujen löytäminen ja innovointi. Osallistujat pääsevät kuulemaan inspiroivia ja ajankohtaisia puheenvuoroja ja case-esimerkkejä, osallistumaan työpajoihin ja verkostoitumaan alan huippuosaajien kanssa.
”Ajatus tapahtumasta lähti muotoutumaan tiiviissä vuoropuhelussa alan yritysten ja Digital Commerce Finlandin kanssa. Yhdessä pohdimme, millainen tapahtuma parhaiten palvelisi toimialaa, ja näiden keskustelujen pohjalta konsepti alkoi rakentua”, kertoo tapahtuman liiketoimintapäällikkö Anssi Rajala.
Digital Commerce Finland toimii tapahtuman ohjelmakumppanina. DCF:n kuratoima lavaohjelma haastaa, keskustelee, inspiroi ja oivalluttaa. Mittavassa seminaariohjelmassa tutustutaan alan puhuttavimpiin ilmiöihin ja lisäksi tarjolla on monipuolisesti näytteilleasettajien tuottamaa ohjelmaa ja workshoppeja.
”Digitaalinen kauppa on tällä hetkellä kaupan yritysten nopein kasvukanava. Olemme vakuuttuneita, että uudenlainen kaupan tapahtuma Click Commerce tulee tarjoamaan erittäin konkreettisia case-esimerkkejä, kumppanikohtaamisia sekä vertaisoppimista, joilla yritykset pystyvät vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin”, Digital Commerce Finlandin toimitusjohtaja Ville Simola sanoo.
Yhdessä suomalaisen verkkokaupan huipulle
Click Commercen strategisina kumppaneina toimivat Crasman, Hopkins, MyCashflow ja Paytrail.
”On ollut hienoa nähdä jo nyt, kuinka tapahtuman rakentaminen on käynnistynyt vahvassa yhteistyössä ja mukana olevat kumppanit ovat todella
sitoutuneita. Meillä on myös Messukeskuksen puolesta ilo olla edistämässä kotimaista verkkokauppaa ja luomassa ainutlaatuista kohtaamispaikkaa alan yrityksille”, hehkuttaa tapahtuman myyntipäällikkö Susanna Alen.
Ensi keväänä Helsingin Messukeskus kokoaa saman katon alle samanaikaisesti myös pakkaus-, elintarvike- ja muovialan tapahtumakokonaisuuden Pactec, Foodtec & PlastExpo Nordicin sekä HoReCa-alan ammattilaisille suunnatun Gastro Helsinki -tapahtuman.
Tämä on digitaalisen kaupankäynnin asiantuntijoille ainutlaatuinen mahdollisuus tutustua siihen, miten tuotteiden valmistus, pakkaaminen ja logistiikka yhdistyvät verkkokauppaan. Samalla verkkokaupat voivat löytää uusia tuotekategorioita ja yhteistyömalleja esimerkiksi elintarvikkeiden ja valmispakkauksien saralla.
“Synergia syntyy siellä, missä alat kohtaavat ja löytyy yhteisiä tekijöitä”, summaa Anssi.
Lisätietoja:
Anssi Rajala, Helsingin Messukeskus, liiketoimintapäällikkö, Puh. 040 843 3936, anssi.rajala@messukeskus.com
Susanna Alen, Helsingin Messukeskus, myyntipäällikkö, Puh. 040 503 7955, susanna.alen@messukeskus.com
Ville Simola, Digital Commerce Finland, toimitusjohtaja, ville.simola@digitalcommerce.fi