·

Click Commerce – uusi digitaalisen kaupan tapahtuma Helsingin  Messukeskuksessa keväällä 2026

Click Commerce on uusi verkossa tapahtuvaan myyntiin keskittyvä  tapahtuma, joka järjestetään ensimmäistä kertaa Helsingin  Messukeskuksessa 11.–12.3.2026. Tapahtuma kutsuu yhteen verkkokaupan ja  -myynnin ammattilaiset, kaupan alan yritykset ja digitaalisesta kaupasta  kiinnostuneet. Tapahtuman ohjelmakumppanina toimii Digital Commerce  Finland.

Tapahtumana Click Commerce tarjoaa verkkokaupan ja -myynnin  ammattilaisille ja sidosryhmille uudenlaisen kohtaamispaikan, jonka keskiössä  ovat verkostoituminen, oppiminen, parhaiden ratkaisujen löytäminen ja  innovointi. Osallistujat pääsevät kuulemaan inspiroivia ja ajankohtaisia  puheenvuoroja ja case-esimerkkejä, osallistumaan työpajoihin ja  verkostoitumaan alan huippuosaajien kanssa. 

”Ajatus tapahtumasta lähti muotoutumaan tiiviissä vuoropuhelussa alan  yritysten ja Digital Commerce Finlandin kanssa. Yhdessä pohdimme, millainen  tapahtuma parhaiten palvelisi toimialaa, ja näiden keskustelujen pohjalta  konsepti alkoi rakentua”, kertoo tapahtuman liiketoimintapäällikkö Anssi  Rajala.  

Digital Commerce Finland toimii tapahtuman ohjelmakumppanina. DCF:n  kuratoima lavaohjelma haastaa, keskustelee, inspiroi ja oivalluttaa.  Mittavassa seminaariohjelmassa tutustutaan alan puhuttavimpiin ilmiöihin ja  lisäksi tarjolla on monipuolisesti näytteilleasettajien tuottamaa ohjelmaa ja  workshoppeja.  

”Digitaalinen kauppa on tällä hetkellä kaupan yritysten nopein kasvukanava.  Olemme vakuuttuneita, että uudenlainen kaupan tapahtuma Click  Commerce tulee tarjoamaan erittäin konkreettisia case-esimerkkejä,  kumppanikohtaamisia sekä vertaisoppimista, joilla yritykset pystyvät  vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin”, Digital Commerce Finlandin  toimitusjohtaja Ville Simola sanoo.

Yhdessä suomalaisen verkkokaupan huipulle

Click Commercen strategisina kumppaneina toimivat Crasman, Hopkins,  MyCashflow ja Paytrail. 

”On ollut hienoa nähdä jo nyt, kuinka tapahtuman rakentaminen on  käynnistynyt vahvassa yhteistyössä ja mukana olevat kumppanit ovat todella 

sitoutuneita. Meillä on myös Messukeskuksen puolesta ilo olla edistämässä  kotimaista verkkokauppaa ja luomassa ainutlaatuista kohtaamispaikkaa alan  yrityksille”, hehkuttaa tapahtuman myyntipäällikkö Susanna Alen.  

Ensi keväänä Helsingin Messukeskus kokoaa saman katon alle samanaikaisesti  myös pakkaus-, elintarvike- ja muovialan tapahtumakokonaisuuden Pactec,  Foodtec & PlastExpo Nordicin sekä HoReCa-alan ammattilaisille suunnatun  Gastro Helsinki -tapahtuman.  

Tämä on digitaalisen kaupankäynnin asiantuntijoille ainutlaatuinen  mahdollisuus tutustua siihen, miten tuotteiden valmistus, pakkaaminen ja  logistiikka yhdistyvät verkkokauppaan. Samalla verkkokaupat voivat löytää uusia tuotekategorioita ja yhteistyömalleja esimerkiksi elintarvikkeiden ja  valmispakkauksien saralla.  

“Synergia syntyy siellä, missä alat kohtaavat ja löytyy yhteisiä tekijöitä”,  summaa Anssi.  

Lisätietoja:  

Anssi Rajala, Helsingin Messukeskus, liiketoimintapäällikkö, Puh. 040 843 3936,  anssi.rajala@messukeskus.com 

Susanna Alen, Helsingin Messukeskus, myyntipäällikkö, Puh. 040 503 7955,  susanna.alen@messukeskus.com 

Ville Simola, Digital Commerce Finland, toimitusjohtaja,  ville.simola@digitalcommerce.fi