Go Global! Kasva ja kansainvälisty
Ti 23.9.2025
8.30 – 16.00
Epicenter, Mikonkatu 9, Helsinki
Go Global! – Kasva ja kansainvälisty
Vie verkkokauppasi uusille markkinoille ja kasvata liiketoimintaasi. DCF:n Go Global! -valmennuspäivä kokoaa yhteen kokeneet kansainvälistyjät, ajankohtaiset case-esimerkit ja käytännön vinkit, joiden avulla saat selkeät askelmerkit kansainvälisen menestyksen rakentamiseen.
Päivän aikana opit:
✅ Miten kansainvälinen brändi rakennetaan
✅ Miten teet markkinatutkimuksen digimarkkinoinnin keinoin
✅ Miten hoidat kansainvälisen logistiikan ja maksamisen
✅ Miten rakennat verkkokauppasi ympärille kansainvälisen yhteisön
✅ Miten rahoitat kansainvälistymisen
Toivomme että tulet paikan päälle verkottumaan ja jakamaan näkemyksiä muiden digitaalisen kaupan ammattilaisten kanssa. Pitkän matkan takana toimiville on tarjolla myös webcasting-lähetys. Valitse ilmoittautumisen yhteydessä, miten osallistut.
Tapahtuma on maksuton verkkokaupoissa työskenteleville, digitaalisesta kaupasta kiinnostuneille, yleishyödyllisille toimijoille (esim. koulutus, julkishallinto) ja DCF:n olemassa oleville kumppaneille. Mikäli olet palveluntarjoaja ja kiinnostunut DCF-kumppanuudesta, ota yhteyttä Villeen täältä.
Live-tapahtuman no-show maksu on 50 euroa (peruutus on veloitukseton 48h ennen tapahtumaa tehtyihin peruutuksiin). Peruutukset Liveton palautuslomakkeen kautta täältä.
Tervetuloa!


Puhujat

Toni Lähde
Creative Director & Co-Founder, Macwell Creative
Toni Lähde on brändi- ja markkinointiasiantuntija, luova johtaja ja neuvonantaja. Hän on pitkän uransa aikana työskennellyt maailman suurimpien brändien sekä nälkäisimpien kasvuyritysten kanssa Nokiasta Pernord Ricardiin ja Microsoftista Zeissiin. Lisäksi Toni Lähde tunnetaan suureen suosioon nousseen Diili-ohjelman tarkkanäköisenä neuvonantajana.


Moona Pohjola
Pohjois- ja Länsi-Euroopan johtaja, Swappie
Moona Pohjola vastaa kiertotalouden bisnesmallilla toimivan Swappien liiketoiminnasta ja markkinoinnista Pohjois -ja Länsi-Euroopassa. Aiemmin hän on työskennellyt useiden tunnettujen suomalaisten brändien parissa kasvattaen liiketoimintaa myynnin ja markkioinnin keinoin sekä pilotoinut kiertotalouden liiketoimintamalleja yhdessä startupien ja etabloituneiden yritysten kanssa.


Jouni Ojaniemi
CEO, Varuste.net
Jouni on Varuste.netin toimitusjohtaja, sekä kokenut purjehtija, joka luotsaa myös yritystä varmoin ottein kansainvälisillä vesillä. Hän on kokenut muutosjohtaja, joka näkyy vahvuutena etenkin päätöksenteossa ja henkilöstöasioissa. Jouni varmistaa yhdessä muun johtoryhmän kanssa, että yrityksen DNA säilyy, vaikka kasvu on hurjaa. Töissä täytyy olla myös hauskaa, vaikka välillä tilanne olisikin tiukka.


Minna Laine
Head of Marketing, Varuste.net
Minna on kokenut markkinoinnin ja digikaupan ammattilainen, jonka opit tulevat kansainvälisiltä suosikkibrändeiltä kuten Reima ja Filippa K. Minna uskoo vahvasti vertaisopin voimaan, ja onkin ollut mukana verkkokauppaklubien toiminnassa jo alkumetreiltä. Minna tiimeineen huolehtii, että asiakkaat osaavat maailmalla kirjoittaa “Varuste.net” osoiteriville, ja uskaltavat tehdä elämässään mahdollisimman hyviä varustevalintoja.


Noah Fichtner
CEO & Head of Growth, Dick Johnson Germany
Starting his journey in dropshipping and self-taught marketing, Noah built Dick Johnson Germany into a 5M+ D2C brand by mastering paid social, funnel optimization, and creative strategy.
ENG


Laura Saarinen
Founder & CEO, Lilja the Label
Laura Saarinen on uimapukumerkki Lilja the Labelin perustaja ja toimitusjohtaja. Lilja on rakennettu kansainväliseksi alusta asti, ja nykyisin yli 80% brändinmyynnistä tulee ulkomailta, erityisesti DACH-alueelta. Laura on nostanut brändin kansainväliseksi D2C-toimijaksi nojaten selkeään brändi-identiteettiin vahvaan asiakasyhteisöön. Laura puhuu avoimesti siitä, mitä kansainvälinen kasvu vaatii arjessa ja millaisia virheitä ja oivalluksia matkan varrella on kertynyt.


Miika Vähä-kreula
Founder & CEO, Robust Goods Oy
Miika on kasvattanut Robust Goods Oy:n alusta asti kannattavasti ja kansainvälisesti noin 20 miljoonan kumulatiiviseen liikevaihtoon vuodesta 2022 lähtien. Kokemukseni kautta olen oppinut miten rakentaa kannattava ja ketterä kassavirtabisnes joka pystyy hankkimaan tehokkaasti uusia asiakkaita lähes millä tahansa länsimaan markkinalla pienellä tiimillä, ilman yhteisöä, orgaanista sisältöä tai kallista alkuinvestointia.


Nicolas Fogelholm
Founding Partners, Snowball Growthpartners
Nicolas Fogelholmilla on pitkä kokemus verkkokaupasta, markkinoinnista ja kasvusta. Nico aloitti verkkokauppauransa vuonna 2001 myymällä soittoääniä Eurooppaan, Intiaan ja USA:han. Tähän päivään mennessä Nico on ollut mukana kansainvälistämässä noin kolmeakymmentä verkkokauppaa.


Jenni Ahokas
Founder, Smuuti Skin
Jenni Ahokas on kolmikymppinen yrittäjä, ekonomisti ja Smuuti Skin kosmetiikkabrändin perustaja. Smuuti Skin on noussut nopeasti nuorten suosikkibrändiksi, ja sen tuotteita on myyty jo yli miljoona kappaletta reilun vuoden aikana lanseerauksesta. Jennin puheenvuorossa kuulet mm. Jennin kokemuksista Smuuti Skinin maailmanvalloituksesta ja SoMen hyödyntämisestä uusia markkinoita avatessa.


Teemu Kaltea
Founder & Chief Value Officer, Value Group
Teemu Kaltea on startup-investointipankki Value Groupin perustaja. Hän on auttanut suomalaisia startup-yrityksiä keräämään lähes 100 miljoonaa euroa rahoitusta sekä toiminut neuvonantajana useissa yritysjärjestelyissä ja exiteissä. Yli 28 vuoden investointipankkiura erityisesti Pohjoismaiden teknologiasektorilla antaa hänelle ainutlaatuisen näkökulman kasvuyritysten rahoitukseen. Lisäksi Teemu isännöi Rahoituskierros-podcastia, joka avaa startup-rahoituksen käytäntöjä perustajille.vuoden aikana lanseerauksesta.


Viktor Hollsten
Operations Director, Axla Logistics
Viktor Hollsten toimii verkkokauppalogistiikkaan erikoistuneen Axla logisticsin operatiivisena johtajana. Axla logistics tarjoaa kokonaisvaltaisia logistiikan ulkoistuspalveluita yli 20 vuoden kokemuksella ”One stop shop” -periaatteella, vapauttaen asiakkailleen aikaa ja resursseja keskittyä omaan core-osaamiseensa. Viktor tulee kertomaan milloin ja miksi logistiikan ulkoistus kannattaa, sekä avaamaan yleisesti miten hinnoittelu toimii logistiikan ulkoistuksessa.


Peter Ervasalo
Johtaja, Posti Group Oyj
Peter vastaa Posti-konsernin varastointi-ja logistiikkapalveluista Ruotsissa. Peterillä on vahva 20 vuoden tausta logistiikan parissa niin yritys- kuin kuluttaja-asiakkaiden palvelemisessa. Ennen Postia hän toimi mm. DHL Expressin Ruotsin toimitusjohtajana ja Euroopan johtoryhmän jäsenenä. Toimitusjohtajatehtävien lisäksi Peter on työskennellyt pitkään myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun parissa.


Matias Kiesilä
Marketing and Sales Automation Manager, Paytrail
Matias työskentelee Paytrailin markkinoinnin ja myynnin rajapinnassa, vastaten erityisesti näiden toimintojen saumattomasta yhteistyöstä. Hänellä on aiempaa kokemusta myyntitiimistä, jossa hän on perehtynyt verkkokauppojen arkeen ja erityisesti maksamiseen liittyviin käytännön haasteisiin. Matias on myös Maksukupla-podcastin asiantuntija, podcastissa käsitellään ajankohtaisia ilmiöitä maksamisen ja verkkokaupan kentältä.

AGENDA
8.30 Ovet aukeavat, aamukahvit
09.00 Tervetuloa
09.15 Brändi, markkinointi ja tarinan voimakansainvälistymisen ajurina, Toni Lähde
09.45 Case: Varuste.net: Telttoja Tsekkeihin ja kiipeilykenkiä Kiinaan – Vältä näitä virheitä ja (ehkä) onnistut, Minna Laine & Jouni Ojaniemi
10.15 Kumppanit esittäytyvät
10.30 Tauko – verkottumista
11.00 Teemahuoneet
11.45 Teemahuoneet
12.15 Lounastauko
13.15 Tervetuloa takaisin
13.30 Case: Robust Goods – Nopea ja kannattava kasvu markkinasta riippumatta
14.00 Case: Lilja the Label, Yhteisön rakentaminen kansainvälistymisen ytimessä, Laura Saarinen
14.30 Tauko – verkottumista
14.50 Case: Dick Johnson: From 0 to 5 Million: Cracking the D2C Code in the German Market with Digital Marketing Framework, Noah Fichtner
15.20 Case: Swappie, Global vs Local – markkinointikampanjan rakentaminen asiakaslähtöisesti 11-markkinalle, Moona Pohjola
15.50 Päätössanat, DCF
16.00 Tilaisuus päättyy
Teemahuoneet
- Nicolas Fogelholm – Ketterästi kansainvälisille markkinoille – Verkkokaupan markkinatutkimus & kansainvälistymisen menetelmä
- Teemu Kaltea – Kansainvälistymisen rahoittaminen
- Case: Smuuti Skin & Axla logistics – Kuuman kosmetiikkabrändin maailmanvalloitus
- Peter Ervasalo, Posti – Suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen tekevät verkkokauppaa – kuka menestyy?
- Matias Kiesilä, Paytrail – Maksamisen merkitys kansainvälisen kasvun onnistumisessa