eCom Xmas – All Stars!
Ke 12.11.2025
16.00 – 22.00
Epicenter, Helsinki
Tip tap!
Verkkokaupan ammattilaisten pikkujouluilta on jo oven takana!
eCom Xmas – All Stars! –valmennusilta pitää sisällään kaksi ulottuvuutta, hauskat pippalot, sekä monta yritystarinaa voittavista verkkokaupoista, illan päätähtinä ovat nimittäin eCom Awardseissa viime toukokuussa palkittuja osaajia eri verkkokaupan osa-alueilta.
Päälavalla ja teemahuoneissa esiintyvät Nanso, Gugguu, Alpa, sekä Vuoden Kumppani Mikko Rekola. Lisäksi kuulemme tekoälyn kehityksen trendeistä ja AI-agenteista Columbia Roadin Juha Saariselta.
Valmennusillan päätteeksi on yhteinen omakustanteinen ruokailu Taco buffetin muodossa sekä vapaamuotoista verkottumista. Tapahtumaan mahtuu mukaan 250 nopeinta.
Tilaisuuden luonteen takia ei valitettavasti ole tarjolla etäosallistumismahdollisuutta.
Milloin: Keskiviikkona 12.11. klo 16.00 – 22.00.
Missä: Epicenter, Mikonkatu 9, Helsinki
Tapahtuma on maksuton verkkokaupoissa työskenteleville, digitaalisesta kaupasta kiinnostuneille, yleishyödyllisille toimijoille (esim. koulutus, julkishallinto) ja DCF:n olemassa oleville kumppaneille. Mikäli olet palveluntarjoaja ja haluat osallistua tapahtumaan, voit keskustella Villen kanssa DCF-kumppanuudesta täältä.
Tervetuloa!


Puhujat

All star: Vuoden verkkokauppa
Jenni Homer
Director, Retail & eCom, Nanso Group
Nanso on menestynyt erinomaisesti alan tutkimuksissa ja saavuttanut asiakkaiden vahvan arvostuksen, mikä näkyy myös verkkokaupan kasvavassa suosiossa. Vuosi 2024 oli sen kannattavin vuosi tähän mennessä, mikä osoitti, että kuluttajalähtöinen kehitysstrategia toimii. Tämä yritys tuntee asiakkaansa syvällisesti ja hyödyntää selkeitä asiakasprofiileja viestinnän ja tarjonnan kohdentamiseen, mikä parantaa asiakaskokemusta ja sitoutumista. Verkkokauppa kehittyy jatkuvasti vastaamaan asiakkaiden tarpeita, mikä tekee siitä houkuttelevan ja kilpailukykyisen. Tämä asiakaslähtöinen lähestymistapa on ollut keskeinen tekijä yrityksen jatkuvassa menestyksessä.


All Star: Vuoden verkkokauppayrittäjä
Anne Valli
Toimitusjohtaja, Gugguu
Gugguu on ilmeikäs ja rakastettu lastenvaatebrändi, jonka menestys perustuu hyvin ja omaleimaisten tuotteiden lisäksi erinomaiseen asiakasymmärrykseen & yhteisön osallistamiseen sekä hyvin johdettuun yrityskulttuuriin. Tätä kokonaisuutta johtaa Anne Valli, todellinen verkkokauppayrittäjä. Anne laittaa aina itsestään ihan kaiken peliin, on sitten kyse uusien markkinoiden valloittamisesta, vertaissparrauksesta kollegoiden kanssa ja uusien oppien hakemisesta maailmalta. Ja vaikka omalla yhtiöllä on välillä ollut isojakin haasteita, kenelläpä ei olisi, niin silti Anne antanut pyytettömästi aikaansa myös eCom Stars verkkokauppaklubin vetämiseen, josta onkin hänen johdollaan kehkeytynyt yksi DCF:n parhaista vertaisryhmistä.


All Star: Vuoden keskisuuri kasvuyritys
Lauri Hilliaho
CMO & Partner, Alpa
Alpa yhdistää parhaat luonnonmateriaalit, ajattoman tyylin, tuotteiden huollettavuuden ja vastuullisen eurooppalaisen valmistuksen tavalla, jota asiakkaat rakastavat. Tämä näkyy mm. asiakaspalalutteiden keskiarvossa 4,8/5,0 sekä tietysti tasaisena myynnin kasvuna, mm. viime vuonna lähes +20% saamaan aikana kun muu tekstiilimarkkina on vaikeuksissa. Yritys tekee myös rehellisen avointa markkinointi, käy upeaa dialogia asiakkaidensa kanssa sekä yhdistää oivallisesti perinteisen kivijalkamyynnin ja verkkokaupan. Ollen suorastaan monikanavaisen kaupan mallioppilas.


All Star: Vuoden Kumppani
Mikko Rekola
Chief Evangelist, diehard digital commerce consultant
Mikko Rekola on lähes ainut suomalainen tech-kumppani, joka on aidosti verkostoitunut merkittävällä tavalla kansainvälisten huippuosaajien ja asiakkaiden kanssa. Tätä maailmalta keräämäänsä oppia hän on aina auliisti valmis jakamaan kenelle tahansa, yrityksen kokoon katsomatta. Mikko on ystävällinen ja kärsivällinen, kertoo best practices vinkkeja ihan solkenaan ja pyrkii koko sydämellään auttamaan suomalaista ecom markkinaa kasvamaan ja kansainvälistymään. Miehen tittelinkin on täysin kohdillaan: ”Chief Evangelist, diehard digital commerce consultant”

Laura Saarinen
Founder & CEO, Lilja the Label
Laura Saarinen on uimapukumerkki Lilja the Labelin perustaja ja toimitusjohtaja. Lilja on rakennettu kansainväliseksi alusta asti, ja nykyisin yli 80% brändinmyynnistä tulee ulkomailta, erityisesti DACH-alueelta. Laura on nostanut brändin kansainväliseksi D2C-toimijaksi nojaten selkeään brändi-identiteettiin vahvaan asiakasyhteisöön. Laura puhuu avoimesti siitä, mitä kansainvälinen kasvu vaatii arjessa ja millaisia virheitä ja oivalluksia matkan varrella on kertynyt.


Juha Saarinen
Principal of Data, Columbia Road
Työssään konsulttina, Juha pyrkii siihen, että dataa hyödynnetään verkkokauppojen liiketoiminnassa kaikilla tasoilla strategisista johtamisesta ja asiakasymmärryksestä operaatioiden ja personoidun asiakaskokemuksen automaatioihin asti. Juhan puheenvuoro käsittelee yritysten nykyistä tekoälyn hyödyntämisen tasoa ja sitä, miten AI-agentit muuttavat organisaatioiden arkea automatisoimalla rutiineja ja tukemalla päätöksentekoa. Lisäksi jaetaan Digital Commerce Finland -yhteisön käytännön kokemuksia siitä, miten tekoäly tuottaa oivalluksia ja vauhdittaa liiketoiminnan kehitystä.

Timo uotila
Founder, Ebike Center
Ebike Centerin ja Hopkinsin yhteisessä puheenvuorossa pureudutaan siihen, miten hakukonenäkyvyyden ja verkkokaupan käytettävyyden parantaminen voivat vauhdittaa kasvua myös haastavassa markkinatilanteessa. Esitys avaa, kuinka full-funnel-mainontastrategia yhdistää brändin rakentamisen ja myynnin kasvattamisen, sekä miten yhtenäinen brändi-ilme ja kanavakohtainen optimointi tekevät brändistä tunnistettavan ja tehokkaan kaikissa kanavissa. Lisäksi kerrotaan, miten rohkea päätöksenteko ja datan älykäs hyödyntäminen voivat kääntää markkinamuutoksen merkittäväksi kasvun mahdollisuudeksi.


Elisa Kesälahti
Senior Consultant, Hopkins
Ebike Centerin ja Hopkinsin yhteisessä puheenvuorossa pureudutaan siihen, miten hakukonenäkyvyyden ja verkkokaupan käytettävyyden parantaminen voivat vauhdittaa kasvua myös haastavassa markkinatilanteessa. Esitys avaa, kuinka full-funnel-mainontastrategia yhdistää brändin rakentamisen ja myynnin kasvattamisen, sekä miten yhtenäinen brändi-ilme ja kanavakohtainen optimointi tekevät brändistä tunnistettavan ja tehokkaan kaikissa kanavissa. Lisäksi kerrotaan, miten rohkea päätöksenteko ja datan älykäs hyödyntäminen voivat kääntää markkinamuutoksen merkittäväksi kasvun mahdollisuudeksi.


Elina Ojala
Consultant, Hopkins
Ebike Centerin ja Hopkinsin yhteisessä puheenvuorossa pureudutaan siihen, miten hakukonenäkyvyyden ja verkkokaupan käytettävyyden parantaminen voivat vauhdittaa kasvua myös haastavassa markkinatilanteessa. Esitys avaa, kuinka full-funnel-mainontastrategia yhdistää brändin rakentamisen ja myynnin kasvattamisen, sekä miten yhtenäinen brändi-ilme ja kanavakohtainen optimointi tekevät brändistä tunnistettavan ja tehokkaan kaikissa kanavissa. Lisäksi kerrotaan, miten rohkea päätöksenteko ja datan älykäs hyödyntäminen voivat kääntää markkinamuutoksen merkittäväksi kasvun mahdollisuudeksi.

AGENDA
16.00 Ovet aukeavat – kahvit ja pientä purtavaa
16.30 Tervetuloa, Ville Simola ja Mirva Sandström, Digital Commerce Finland
16.50 All Star! Unelmasta huipulle: Vuoden Verkkokaupan tarina – Jenni Homer, Nanso
17.20 All Star! Vuoden verkkokauppayrittäjä, Kasvun työkalut – Anne Valli, Gugguu
17.50 Kumppanit esittäytyvät
18.00 Tauko – verkottumista
18.30 Puheenvuoroja teemahuoneissa (jokainen osallistuja ehtii kuunnella kaksi teemahuonepuheenvuoroa)
- Tekoälyn kehityksen trendit ja miten AI-agentit muuttavat organisaation toimintaa? Juha Saarinen, Columbia Road
- Kasvua vastatuulessa – miten eBikeCenter loi kasvua brändin, asiakaslähtöisyyden ja full-funnel-strategian avulla, Timo Uotila, eBikeCenter ja Elina Ojala & Elisa Kesälahti, Hopkins
- All Star! Vuoden kumppani, AI commerce 2026 – grid, funnel ja CRO ovat historiaa, Mikko Rekola
- All Star! Vuoden keskisuuri kasvuyritys, Kolme kasvumarkkinoinnin kikkaa, Lauri Hilliaho, Alpa
- Case: Lilja the Label, Yhteisön rakentaminen kansainvälistymisen ytimessä, Laura Saarinen
20.00 Verkostoitumista ja omakustanteinen illallinen
22.000 Tilaisuus päättyy