Verkkokaupan esteettömyysdirektiivi tulee kesäkuussa 2025 – Oletko valmis?

to 29.8.2024

10.00 – 11.00

online webinaari

Verkkokaupan esteettömyysdirektiivi tulee kesäkuussa 2025 – oletko valmis? 

Saavutettavat palvelut hyödyttävät kaikkia verkkokaupan käyttäjiä. Helposti käytettävässä ja saavutettavassa verkkokaupassa ostokokemuksen parantuminen vaikuttaa suoraan verkkokaupan myyntiin ja konversioihin. 

Euroopassa on yhteensä noin 87 miljoonaa ihmistä, jotka hyötyvät saavutettavasta verkkokaupasta. Suomessa heistä asuu noin miljoona. Elämiseen vaikuttavia vammoja voivat olla muun muassa kuulemiseen, näköön, liikkumiseen, puheen tuottamiseen tai oppimiseen liittyvät rajoitteet. Verkkokaupan käyttäminen on haastavaa, jos sivusto ei ole saavutettava.

Uusi EU:n esteettömyysdirektiivi tuo mukanaan muutoksia digipalvelulakiin. Myös verkkokauppojen tulee täyttää lain vaatimukset 28.6.2025 alkaen.

Webinaarissa kuulet:

  • mitä saavutettava verkkokauppa tarkoittaa 
  • ketä esteettömyysdirektiivi velvoittaa
  • mitä on saavutettava tekstisisältö & hakukoneoptimointi
  • mitä on saavutettava graafinen suunnittelu
  • mielenkiintoisen case-esimerkin

Webinaari on maksuton verkkokaupoissa työskenteleville, digitaalisesta kaupasta kiinnostuneille, yleishyödyllisille toimijoille (esim. koulutus, julkishallinto) ja DCF:n olemassa oleville kumppaneille ja palveluntarjoajille. 

DCF:n ulkopuolisille palveluntarjoajille osallistumismaksu webinaariin on 75 euroa per osallistuja (alv 0). 

Tervetuloa!

Puhujat

AGENDA

9.45 Webinaarialusta aukeaa

10.00 Tervetuloa webinaariin!


10.05 Esteettömyysdirektiivin velvoitteet – Verkkokauppiaan infopaketti vartissa 

  • Saavutettavuus ja graafinen ilme verkkokaupassa
  • Saavutettavuus ja hakukoneoptimointi

Terhi Tamminen, toimitusjohtaja, Avaava
Annika Lehdonjoki, Team Lead, Digital Accessibility, Avaava


10.30 Case: Näin Heurekan verkkokaupasta tehdään saavutettava

Teemu Korpilahti, Suunnittelujohtaja, Crasman
Vesa Kuokkala, Head of Marketing, Sales & Research, Heureka


10.55 Kiitos Webinaarista & DCF:n tulevat tapahtumat

Mirva Sandström Digital Commerce Director, Digital Commerce Finland
Ville Simola Toimitusjohtaja, Digital Commerce Finland


Tapahtuman kumppanit

Crasman

Tervetuloa mukaan rakentamaan digitaalisen kaupan kilpailukykyä ja kasvua!