Verkkokaupan esteettömyysdirektiivi tulee kesäkuussa 2025 – Oletko valmis?
to 29.8.2024
10.00 – 11.00
online webinaari
Verkkokaupan esteettömyysdirektiivi tulee kesäkuussa 2025 – oletko valmis?
Saavutettavat palvelut hyödyttävät kaikkia verkkokaupan käyttäjiä. Helposti käytettävässä ja saavutettavassa verkkokaupassa ostokokemuksen parantuminen vaikuttaa suoraan verkkokaupan myyntiin ja konversioihin.
Euroopassa on yhteensä noin 87 miljoonaa ihmistä, jotka hyötyvät saavutettavasta verkkokaupasta. Suomessa heistä asuu noin miljoona. Elämiseen vaikuttavia vammoja voivat olla muun muassa kuulemiseen, näköön, liikkumiseen, puheen tuottamiseen tai oppimiseen liittyvät rajoitteet. Verkkokaupan käyttäminen on haastavaa, jos sivusto ei ole saavutettava.
Uusi EU:n esteettömyysdirektiivi tuo mukanaan muutoksia digipalvelulakiin. Myös verkkokauppojen tulee täyttää lain vaatimukset 28.6.2025 alkaen.
Webinaarissa kuulet:
- mitä saavutettava verkkokauppa tarkoittaa
- ketä esteettömyysdirektiivi velvoittaa
- mitä on saavutettava tekstisisältö & hakukoneoptimointi
- mitä on saavutettava graafinen suunnittelu
- mielenkiintoisen case-esimerkin
Webinaari on maksuton verkkokaupoissa työskenteleville, digitaalisesta kaupasta kiinnostuneille, yleishyödyllisille toimijoille (esim. koulutus, julkishallinto) ja DCF:n olemassa oleville kumppaneille ja palveluntarjoajille.
DCF:n ulkopuolisille palveluntarjoajille osallistumismaksu webinaariin on 75 euroa per osallistuja (alv 0).
Tervetuloa!
Puhujat
Terhi Tamminen
Toimitusjohtaja, Avaava
Esteettömyysdirektiivin velvoitteet – Verkkokauppiaan infopaketti vartissa
Annika Lehdonjoki
Team Lead, Digital Accessibility, Avaava
Esteettömyysdirektiivin velvoitteet – Verkkokauppiaan infopaketti vartissa
Vesa Kuokkala
Head of Marketing, Sales & Research, Heureka
Case: Näin Heurekan verkkokaupasta tehdään saavutettava
Teemu Korpilahti
Suunnittelujohtaja, Crasman
Case: Näin Heurekan verkkokaupasta tehdään saavutettava
Mirva Sandströn
Digital Commerce Director, Digital Commerce Finland
Webinaarin järjestäjä
Ville Simola
Toimitusjohtaja, Digital Commerce Finland
Webinaarin järjestäjä
AGENDA
9.45 Webinaarialusta aukeaa
10.00 Tervetuloa webinaariin!
10.05 Esteettömyysdirektiivin velvoitteet – Verkkokauppiaan infopaketti vartissa
- Saavutettavuus ja graafinen ilme verkkokaupassa
- Saavutettavuus ja hakukoneoptimointi
Terhi Tamminen, toimitusjohtaja, Avaava
Annika Lehdonjoki, Team Lead, Digital Accessibility, Avaava
10.30 Case: Näin Heurekan verkkokaupasta tehdään saavutettava
Teemu Korpilahti, Suunnittelujohtaja, Crasman
Vesa Kuokkala, Head of Marketing, Sales & Research, Heureka
10.55 Kiitos Webinaarista & DCF:n tulevat tapahtumat
Mirva Sandström Digital Commerce Director, Digital Commerce Finland
Ville Simola Toimitusjohtaja, Digital Commerce Finland