RECOMMERCE -WEBINAARI
To 28.8.2025
10.00 – 11.30
WEBINAARI
Recommerce -webinaari
🗓️ Päivämäärä: Torstai 28.8.2025
⏰ Aika: klo 10.00–11.30
Tervetuloa mukaan Recommerce-webinaariin, jossa pureudutaan kiertotalouden liiketoimintamahdollisuuksiin verkkokaupassa. Kuulemme käytännön esimerkkejä suomalaisilta brändeiltä ja asiantuntijoilta second hand -markkinasta, kuluttajakäyttäytymisestä sekä teknologian hyödyntämisestä kiertokaupan vauhdittajana.
Tule mukaan oppimaan:
Millaisilla AI-palveluilla helpotetaan käytetyn tavaran myyntiä?
Miten second hand -markkina muuttuu?
Millainen on suomalainen second hand -kuluttaja?
Miten brändit voivat hyödyntää käytettyjen tuotteiden liiketoimintamallia?
Miten palautetut tuotteet integroidaan osaksi yrityksen resale -toimintoja?
Tervetuloa!

Puhujat

Jaana Kurjenoja
Pääekonomisti, Kaupan liitto
Valtiotieteen tohtori Jaana Kurjenoja työskentelee Kaupan liiton pääekonomistina. Hän vastaa liiton tutkimustoiminnasta ja talouspoliittisten kannanottojen valmistelusta. Ennen Kaupan liittoa hän on toiminut mm. Veronmaksajien Keskusliiton pääekonomistina sekä tutkijana Palkansaajien tutkimuslaitoksessa ja Helsingin yliopiston kansantaloustieteen laitoksella.


Hannu Salminen
Chief Growth & Success Officer, VIBAe
Hannu Salminen on VIBAen kasvu- ja asiakaskokemusjohtaja sekä yksi yrityksen perustajista. VIBAe on nopeasti kasvava suomalainen jalkinemerkki, joka keskittyy mukavuuteen, kestävyyteen ja ajattomaan muotoiluun. Hannu on intohimoinen liiketoiminnan kehittäjä, joka yhdistää strategisen ajattelun ja käytännön toteutuksen viedäkseen yrityksen menestyksekkäästi kansainvälisille markkinoille.


Antti Ijäs
Co-founder & CPO, Renow
Antti on intohimoinen tuotekehittäjä ja yrittäjä. Hän on työskennellyt useissa kaupan- ja logistiikan kasvuyrityksissä. Tällä hetkellä hän toimii Renown tuotejohtajana, vastaten kiertotalousoperaatioita tukevasta ohjelmistotuotteesta.


Elina Gustafsson
Head of Circular Economy, Posti
Elina on innostunut liiketoiminnan kehittäjä ja yritysinnovaatioiden edistäjä. Hän auttaa yrityksiä rakentamaan ja skaalaamaan kiertotalousmalleja arvoa tuottavan logistiikan avulla.


ELina Niinistö
Co-founder & CEO, Ninyes Oy
Elina on recommerce-startup Ninyesin toimitusjohtaja ja toinen perustajista. Tuotantotalouden DI, joka innostuu uuden liiketoiminnan kehittämisestä. Elinalla on +15 vuoden kokemus B2B ja B2C muodista ja yrittäjyydestä. Aikaisemmin hän on toiminut mm. Nokia Business Developmentissa, perustanut Tarhalapset Oy maahantuontiyrityksen sekä Punavuoren peikko myymäläketjun ja verkkokaupan.


Nita Junnila
Nita Junnila, markkinointipäällikkö, Papu Design Oy
Nita Junnila on Papun Designin markkinointipäällikkö. Papu Design on suomalainen naisten vaate- & lifestyle-brändi, joka tunnetaan ainutlaatuisista kuoseista, kiinnostavasta muotoilusta ja kestävistä ja laadukkaista tuotteista, joilla on korkea second hand -arvo. Nita työskentelee Papun brändin, digitaalisen markkinoinnin ja kampanjoiden parissa ja on mukana viemässä Papua seuraavaan vaiheeseen. Nitalla on intohimo visuaalisuuteen, tarinankerrontaan ja vastuullisen muodin edistämiseen.

Puhujat

Mika Syrenius
Sijoittaja, kouluttaja, konsultti, Snowball Growth Partners
Esimerkkejä kuinka jokainen voi hyödyntää AI:ta heti liiketoiminnassaan

Juha saarinen
Principal of Data, Columbia Road
Verkkokauppiaan kahvitauko AI agenttien seurassa

Arno Solin
Assistant Professor Machine Learning & Vuoden AI-tutkija, Aalto Yliopisto
Mikä ihmeen AI?

Katri Sinisalo
Global Marketing Director, Reima
Case: Miten AI vei Osteri-takin markkinoinnin toiselle tasolle

Niilo Latva-Pukkila
Chief Data Scientist, K-ryhmä
Case: Tuotekorin rakennus AI:n avulla

Mira Aunio
Myynti- ja
palvelukehityspäällikkö, Muumimaailma
Case: AI-Asiakaspalvelu muumimaisella tone of voicella

Inka Wirman
Country Manager, Boozt
Case: Vähemmän palautuksia AI:n avulla

Mika Kaaja
Pharmafin
Case: AI:n käyttö T-Mall -alustalla

Niklas Menke
Director Partnerships, Reviews. io
Case: How to leverage AI to manage reviews, automize processes and analyze
feedback

Joonas Rautiainen
Store Manager, Suomen jääkiekkoliitto
Case: How to leverage AI to manage reviews, automize processes, and analyze
feedback

Valtteri Järvinen
Saavutettavuus- ja UX-asiantuntija, Avaava
AI ja saavutettavuus – kauppaa kaikille!

Mirva Sandström
Digital Commerce Director, Digital Commerce Finland
Valmennuspäivän fasilitaattori

Ville Simola
Toimitusjohtaja, Digital Commerce Finland
Valmennuspäivän fasilitaattori
AGENDA
8.30 Ovet aukeavat, aamukahvit
09.00 Tervetuloa
09.10 Mikä ihmeen AI? Arno Solin, Aalto Yliopisto
09.40 Esimerkkejä kuinka jokainen voi hyödyntää AI:ta heti liiketoiminnassaan, Mika Syrenius
10.10 Kumppanit esittäytyvät
10.20 AI ja saavutettavuus – kauppaa kaikille! Valtteri Järvinen, Avaava
10.30 Tauko – verkottumista
11.00 Case: AI:n käyttö T-Mall -alustalla, Mika Kaaja, Pharmafin
11.30 Case: Miten AI vei Osteri-takin markkinoinnin toiselle tasolle, Katri Sinisalo, Reima
12.00 Lounastauko
13.00 Verkkokauppiaan kahvitauko AI agenttien seurassa – Juha Saarinen, Columbia Road
13.20 Case: AI-Asiakaspalvelu muumimaisella tone of voicella, Mira Aunio, Muumimaailma
13.45 Case: How to leverage AI to manage reviews, automize processes and analyze feedback, Joonas Rautiainen & Niklas Menke, Reviews. io
14.00 Tauko – verkottumista
14.30 Case: Vähemmän palautuksia AI:n avulla, Inka Wirman, Boozt
15.00 Case: Tuotekorin rakennus AI:n avulla, Niilo Latva-Pukkila, K-ryhmä
15.20 AI muuttaa aivan kaiken! – Mika Syrenius
15.40 DCF Tulevat tapahtumat ja loppusanat
16.00 Tilaisuus päättyy