Koko maailma peukalonmitan päässä – verkkokauppa kasvuun kansainvälistymisen kautta

ti 11.6.2024

10.00 – 11.30

online webinaari

Koko maailman peukalonmitan päässä – verkkokauppa kasvuun kansainvälistymisen kautta

Verkkokaupassa jokainen asiakas on yhtä lähellä osta-nappulaa, vain peukalon mitan päässä. Tärkeintä onkin löytää oma asiakaskunta, usein riippumatta maantieteellisestä sijainnista.

Webinaarissa ensimmäisessä osassa tutustutaan uunituoreeseen tutkimukseen, joka vertailee pohjoismaisten verkkokauppa-asiakkaiden eroja; mitä suomalaiset ja muut pohjoismaalaiset ostavat verkosta? Paljonko he kuluttavat verkkokauppaostoksiin rahaa? Mitä he pitävät verkko-ostamisessa tärkeänä? Tutkimuksen tuloksia avaa Linda Nyberg ja Matti Tuominen PostNordilta.

Tutkimustulosten jälkeen verkkokauppias Samuli Seppävuori Cremalta kertoo oman yrityksensä tarinan ja myös sen, mitä ei ainakaan kannata tehdä kun lähtee laajentamaan toimintaa kansainväliseksi. Samuli on oppinut kansainvälistymisen salat kantapään kautta ja tänä päivänä Crema vie kahvituotteita maailman kaikkiin maihin, fokusalueinaan Suomi, Ruotsi, Tanska, Espanja, Ranska ja Portugali. 

Lopuksi tutustumme kansainvälistymiseen medianäkyvyyden kautta. Mitä on ansaittu medianäkyvyys ja miten journalismi toimii? Miten verkkokaupat voivat hyödyntää PR:ää kansainvälisen kasvun vauhdittajana? Opi näistä aiheista käytännön esimerkkien ja vinkkien kautta. Opastaja toimii Reetta Ilo PR-toimisto San Franciscosta.

Webinaari on maksuton verkkokaupoissa työskenteleville,digitaalisesta kaupasta kiinnostuneille, yleishyödyllisille toimijoille (esim. koulutus, julkishallinto) ja DCF:n olemassa oleville kumppaneille ja palveluntarjoajille. 

DCF:n ulkopuolisille palveluntarjoajille osallistumismaksu webinaariin on 75 euroa per osallistuja (alv 0). 

Tervetuloa!

Puhujat

AGENDA

9.45 Webinaarialusta aukeaa

10.00 Tervetuloa webinaariin!


10.05 Verkkokauppa Pohjoismaissa -tutkimuksen uunituoreet tulokset
Linda Nyberg, Head of Sales, PostNord
Matti Tuominen, Key Account Manager, PostNord


10.35 Verkkokauppias kertoo: Näin Crema kansainvälistyi
Samuli Seppävuori, Toimitusjohtaja, Crema – PPL Media


11.05 Kuinka verkkokaupat voivat kansainvälistyä medianäkyvyyden avulla
Reetta Ilo, VP & International PR Growth, San Francisco


11.20 Kiitos Webinaarista & DCF:n tulevat tapahtumat
Mirva Sandström Digital Commerce Director, Digital Commerce Finland
Ville Simola Toimitusjohtaja, Digital Commerce Finland


Tapahtuman kumppanit

Tervetuloa mukaan rakentamaan digitaalisen kaupan kilpailukykyä ja kasvua!