
To 15.5.2025
8.30 – 23.00
vanha ylioppilastalo, Helsinki
Puhujat
Seminaaripäivässä tullaan kuulemaan kansainvälisiä ja kotimaisia alan huippuosaajia maailmanlaajuisesti arvostetuilta brändeiltä.

Milda Mitkute
Co-Founder, Vinted
Milda Mitkute is a co-founder of Vinted, the largest online marketplace dedicated to second-hand fashion, which operates in 22 countries and serves over 100 million members, promoting sustainable consumer practices across Europe and the US.
Fireside chat: How to build a digital commerce unicorn?


Kimmo Jukuri
Head of Digital Expansion and Marketplaces, H&M
Kimmo Jukuri on H&M:n Head of Digital Expansion and Marketplaces. Suomesta kotoisin oleva ja Aalto-yliopiston alumni, hän on tehnyt kansainvälistä uraa Tukholmassa viimeiset seitsemän vuotta. Kimmolla on vuosien kokemus digitaalisesta kaupankäynnistä ja kansainvälisestä laajentumisesta. H&M:llä hän on auttanut rakentamaan ja laajentamaan kahta itse hallinnoitua verkkokauppamarkkinapaikkaa ja keskittyy nyt kasvun luomiseen monikanavaisen ja sosiaalisen kaupankäynnin kautta sekä brändin digitaaliseen lanseeraukseen uusille markkinoille.
Keynote: Social commerce ja monikanavaisuus kasvun ajureina


Marianne Vikkula
COO, Wolt
Marianne Vikkula is the COO of Wolt. Wolt is a Helsinki-based technology company with a mission to bring joy, simplicity and earnings to the neighborhoods of the world. Wolt develops a local commerce platform that connects people looking to order food, groceries, and other goods with people interested in selling and delivering them. Wolt was founded in 2014 and joined forces with DoorDash in 2022. Marianne joined Wolt in 2018, and under her leadership the company has expanded from 6 countries in Northern Europe to 30 countries across EMEA today. Prior to Wolt, Marianne was the CEO of Slush where she played an incremental role in growing Slush into one of the leading tech and investor events in the world. Marianne is also a board member of Slush and Marimekko.
Keynote: From 6 person Start Up to an International Shopping Mall in Your Pocket


Mirella Crespi
Founder, Creative Milkshake
Mirella Crespi is the founder of Creative Milkshake, one of the largest performance creative studios in Europe, currently serving 300+ brands delivering ads in 6 different languages. A seasoned media buyer with over 10 years of experience, Mirella and her team helps brands build Growth Creative Machines for Meta, TikTok, and YouTube by delivering innovative and data-driven ads. Creative Milkshake works with global brands such as Amazon, Unilever, and Ubisoft to name a few.
Keynote: From Concept to Conversion: Creating data-driven ads for paid social


Heikki Tiittanen
Founder, GoByBike
Heikki Tiittanen on kasvuhakuinen sarjayrittäjä, joka on perustanut kaksi menestyksekästä yritystä. Finnish Baby Boxin verkkokauppa vei suomalaisen äitiyspakkauksen kansainvälisille markkinoille. GoByBike mahdollistaa työsuhdepyörät Suomessa ja on matkalla yli 100 miljoonan euron liikevaihtoon vain viidessä vuodessa.
Keynote: Viidessä vuodessa 100M€: Kasvun anatomian opit kahdesta yrityksestä


Elina Björklund
Hallituksen puheenjohtaja, Reima
Elina Björklund on suomalainen liike-elämän vaikuttaja, joka toimi Reiman toimitusjohtajana 2012–2023 ja siirtyi 2024 Reima Group Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi. Hänen johdollaan Reimasta tuli verkkokaupan menestystarina, ja nykyään 70 % sen myynnistä tulee digitaalisista kanavista. Ennen Reimaa Björklund työskenteli pankkialalla ja johti suomalaisia brändejä, kuten Fiskars ja Iittala. Hän toimii myös useissa luottamustehtävissä, mm. Nokian Renkaat, Taaleri ja Marimekko. Vuonna 2024 hänet valittiin vuoden verkkokauppapäättäjäksi Ecom Summit & Awardsissa.
Keynote: Jääkö Suomi digitaalisuuden junasta?


Timo huhtamäki
Toimitusjohtaja, Emmy
Timo Huhtamäki on toimitusjohtaja, vaikuttaja ja Euroopan ensimmäinen kiertotalouteen ja kestävään kulutukseen keskittynyt EU-ilmastolähettiläs. Aiemmin hän on työskennellyt Biolan Groupin, Raision ja Harvian markkinointijohtajana sekä Tori.fi -markkinapaikasta vastaavana johtajana, ja vuodesta 2021 Pohjoismaiden suurimman vaatteiden second hand -kauppa Emmyn toimitusjohtaja. Hänet valittiin vuonna 2024 Vuoden vastuulliseksi vaikuttajaksi.
Fireside chat: How to build a digital commerce unicorn?


Arttu Kyynäräinen
Yleismies, Virtasenkauppa
Arttu on jo 20 vuotta käynyt päivittäistä selviytymistaistelua verkkokaupan ytimessä kaikissa eri rooleissa. Tällä hetkellä hän on suurin yksittäinen este Virtasenkauppa.fi -verkkokaupan kasvulle ja menestykselle.
Teemahuone: Case Virtasenkauppa: Rutinoista ratkaisuiksi – Näin asiakaspalaute jalostuu tuottoisiksi innovaatioiksi


Kaisa Lepistö-Salojärvi
Asiakaskokemuspäällikkö, Matkahuolto
Kaisa on jo reilut 15 vuotta toiminut asiakkaan äänenä logistiikka-, softan kehitys- ja energia-aloilla. Hän inspiroituu edelleen taistelusta organisaation sisäisten tuulimyllyjen kanssa asiakaskokemuksen ja palvelun parantamiseksi.
Teemahuone: Case Virtasenkauppa: Rutinoista ratkaisuiksi – Näin asiakaspalaute jalostuu tuottoisiksi innovaatioiksi


Mia Lähdesalmi
Marketing Strategist, Sanoma Media Finland Oy
Mia on markkinointistrategi ja verkkokaupan asiantuntija. Hän on työskennellyt viisi vuotta Zalando SE:llä verkkokappamarkkinoinnin ja liiketoiminnan kehityksen parissa, vastaten brändikumppanuuksista, asiakasuskollisuuden kasvattamisesta ja strategisista kampanjoista. Aiemmin hän on työskennellyt
Italian Milanossa designmarkkinoinnin projektien hallinnassa, pankkiiriliikkeessä sijoitusmyynnin parissa ja kehittänyt Bestseller A/S ketjun -myymälöissä myyntiä, markkinointia ja uusien konseptien lanseerausta. Nykyään hän toimii Sanomalla B2B-asiakkuuksien tuloksellisen markkinointistrategian kumppanina, ja pyörittää
sivutoimisesti omaa hyvinvointiin keskittyvää start-upiaan.
Teemahuone: Valloita Verkkokauppa: Euroopan Menestysopit Suomeen & Kesko Live Shopping -Tarina 🚀🛒


Vilma Kärkkäinen
Head of Media Solutions
Vilma on Sanoma Media Finlandin Head of Media Solutions ja hänen vastuullaan ovat kaikki Sanoman sisältöihin linkittyvät mainonnan ratkaisut, kuten audion ja television
erikoismainosratkaisut, tapahtumien kaupalliset toteutukset, vaikuttajaliiketoiminta ja
natiivimainonta. Tie tähän hetkeen on kulkenut pitkän mediatoimistopolun kautta, josta on kerätty mukaan laaja ja kattava näkemys Suomen media- ja markkinointitekemiseen ja sen vaiheisiin. Sanomalla Vilma ehti toimia myös luovana strategina ja pyörittää kaikkia nyt vastuullaan olevia mainonnan keinoja ihan käytännön tasolla. Uutta kohti uteliaasti, mutta olemassa olevaa unohtamatta ohjaa kaikkea tekemistä joka päivä.
Teemahuone: Valloita Verkkokauppa: Euroopan Menestysopit Suomeen & Kesko Live Shopping -Tarina 🚀🛒


Liisa Wall
Content Manager, Kesko Oyj/ K-Citymarket
Liisa toimii K-Citymarket-ketjun käyttötavaran content managerina
ja hänen sydän sykkii inspiroiville sisällöille ja uusille ideoille. Hänen sisältövastuunsa kattaa kaikki käyttötavaran tuoteryhmät. Hänellä on aiempaa kokemusta markkinoinnista myös muista Keskon pt-ketjuista, kuten K-Marketista ja K-Supermarketista, myös Pirkka-tuotebrändi on lähellä sydäntä. Liisalla on laaja kokemus digitaalisen sisällön hallinnasta ja asiakasviestinnästä. Liisa on tunnettu innovatiivisista ideoistaan ja kyvystään johtaa projekteja tehokkaasti.
Teemahuone: Valloita Verkkokauppa: Euroopan Menestysopit Suomeen & Kesko Live Shopping -Tarina 🚀🛒


Jenni Homer
Director, Retail & eCom
Jenni on kokenut muoti- ja vähittäiskaupan ammattilainen, jolla on yli 20 vuoden kokemus alalta, pääasiassa Pohjoismaissa, Baltiassa ja Isossa-Britanniassa. Nanso Groupin Vähittäiskaupan Johtajana hän vastaa 25 myymälän toiminnasta ja strategiasta sekä nopeasti kasvavasta verkkokaupasta. Hänellä on vahva kiinnostus kehittää saumattomia omnichannel-asiakaskokemuksia jotka edistävät myynnin sekä kannattavuuden kasvua. Uransa aikana hän on työskennellyt muun muassa Levi Strauss & Co.:lla, Urban Outfittersilla, ALDO Groupissa, Formark UK:ssa ja Espritillä ennen kuin liittyi Nanso Groupiin 2018.
Teemahuone: Case Nanso & Posti – reklamaatioiden korjauksella kannattavuutta ja uusia asiakassegmenttejä


Ilari Puputti
Customer Engagement and Insights Lead, Circular economy
Ilari auttaa yrityksiä rakentamaan toimivia käänteisen logistiikan ratkaisuja, joilla skaalata taloudellisesti kannattavia kiertotalouteen perustuvia liiketoimintamalleja. Hänellä on yli kuuden vuoden kokemus logistiikasta, joista reilut kaksi vuotta on keskittynyt kiertotalouden logistiikan kehittämiseen, vastaten Postin B2B kiertotalousasiakkuuksista. Ilari työskentelee pääosin Suomen, Ruotsin, Norjan ja Baltian markkinoilla, mutta tuntee myös kansainväliset käänteisen logistiikan toimitusketjut syvällisesti. Hänen tavoitteenansa on tehdä käytettyjen tuotteiden ostokokemuksesta yhtä sujuva ja houkutteleva kuin uusien tuotteiden.
Teemahuone: Case Nanso & Posti – reklamaatioiden korjauksella kannattavuutta ja uusia asiakassegmenttejä


Toni Jääskeläinen
Johtava asiantuntija
Toni Jääskeläinen toimii Kaupan liitossa johtavana asiantuntijana, erityisalueenaan verotus, tullaus ja taloushallinnon digi. Aiemmin hän on kehittänyt verotustoimintoja Verohallinnon ohjaus- ja kehittämisyksikössä ja työskennellyt Konserniverokeskuksessa sekä EY:ssä erilaisissa veroasiantuntijuuteen liittyvissä tehtävissä. Verotuksen, tullauksen ja digin ohella Tonin intohimona on murtaa kansalliset monopolit.
Teemahuone: Verkkokaupan arvonlisäverotus EU:ssa – mitä jokaisen kaupan tulee tietää?


Ilkka Saastamoinen
Head of Digital Development and Services
Ilkka Saastamoinen on kehittänyt digitaalista liiketoimintaa ja verkkokauppoja yli 15 vuoden ajan. Ilkalla on laaja kokemus monikanavaisen kaupan kehityksestä ja asiakaskokemuksen parantamisesta verkkokaupoissa tuotteiden hankinnasta pakettien toimitukseen.
Teemahuone: Case Intersport & Budget Sport: Verkkokaupan huima kehitys ja työsuhdepyörien myynti leasing-mallilla


Heli Kettunen
Tuotepäällikkö
Heli Kettunen työskentelee Svealla tuotepäällikkönä. Hän vastaa verkkokauppojen maksuratkaisujen kehitysprojekteista ja on keskittynyt sujuvaan ostokokemukseen ja kattaviin maksutapoihin niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaille. Integraatiot eri verkkokauppa-alustoihin ja maksumoduulien kehitys ovat keskeinen osa hänen työtään.
Teemahuone: Case Intersport & Budget Sport: Verkkokaupan huima kehitys ja työsuhdepyörien myynti leasing-mallilla


Juuso Karvonen
Technical Lead
Juusolla on laaja kokemus digitaalisten tuotteiden kehittämisestä ja johtamisesta vähittäiskaupan alalla. Tällä hetkellä hän toimii Stockmannin Digital Engine -tiimissä Tech Leadina Juusolla on vahva ymmärrys sekä liiketoiminnasta että teknologiasta, ja hän tykkää ratkoa bisneshaasteita digiratkaisujen avulla.
Teemahuone: Back to basics: miten Stockmann nosti verkkokaupan asiakaskokemusta palaamalla perusasioiden äärelle

Antti Inkiläinen
Development Manager, eCommerce
Antilla on ollut useampi hattu päässään mm. verkkokauppojen Product Ownerina, palvelupäällikkönä ja kehityspäällikkönä. Hän keskittyy työssään erityisesti käytettävyyteen ja mahdollisimman sujuviin ostopolkuihin, tämän päivän kokemusodotuksia unohtamatta.
Teemahuone: Back to basics: miten Stockmann nosti verkkokaupan asiakaskokemusta palaamalla perusasioiden äärelle

Johanna Widomski
Vice President, Marketing & Brand
Johanna on ollut perustamassa ja kasvattamassa verkkokauppaa Suomen rakastetuimmissa bränditaloissa 15 vuoden ajan. Kokemusta on kertynyt niin verkkokauppiaana toimimisesta, digitransformaation johtamisesta kuin markkinoinnin kyvykkyyksien kehittämisestä Finlaysonilta, Vallilasta ja Fazerilta. Veikkauksella Johanna vastaa Suomen suurimman verkkokaupan konsernitasoisesta markkinoinnista sekä brändistä, joka valmistautuu muuttuvaan rahapelimarkkinaan. Johannan erikoisalaa ovat brändit & asiakaskokemus, Direct-to-Consumer liiketoiminta ja datavetoinen markkinointi. Muutosagenttina hän uskoo vahvasti yhteisöllisyyden voimaan.
Teemahuone: Näin verkkokauppa muuttaa suomalaista työtä – rohkeita tarinoita Suomen rakastetuimpien bränditalojen muutosmatkoilta

agenda
Seminaaripäivä
8.00 Ovet aukeavat, aamiainen
09.00 Tervetuloa – Digital Commerce Finland
09.15 Vuoden verkkokauppapäättäjä: Elina Björklund, Jääkö Suomi digitaalisuuden junasta?
09.30 eCom Awards Vuoden verkkokauppa -finalistin esittely
09.35 Keynote: H&M, Kimmo Jukuri, Social commerce ja monikanavaisuus kasvun ajureina
10.05 Tauko – verkostoitumista ja kahvia
10.40 Puheenvuoroja teemahuoneissa
12.00 Lounastauko
13.00 Tervetuloa takaisin
13.05 Keynote: Marianne Vikkula, Wolt, Keynote: From 6 person Start Up to an International Shopping Mall in Your Pocket
13.30 eCom Awards Vuoden verkkokauppa -finalistin esittely
13.35 Keynote: Mirella Crespi, From Concept to Conversion: Creating data-driven ads for paid social
14.10 Tauko – verkottumista
14.40 Keynote: Heikki Tiittanen, Viidessä vuodessa 100M€: Kasvun anatomian opit kahdesta yrityksestä, Co-Founder, GoByBike
15.10 eCom Awards Vuoden verkkokauppa -finalistin esittely
15.15 Haastattelu – Milda Mitkute – Vinted, How to build up a digital commerce unicorn? Haastattelijana Timo Huhtamäki, CEO, Emmy
15.45 Loppusanat – Digital Commerce Finland
16.00 Seminaaripäivä päättyy
Awards-gaala
18.30 Awards-gaalan ovet avautuvat
19.00 Palkintotilaisuus alkaa
23.00 Palkintotilaisuus päättyy
23.00 – 03.30 Jatkot ravintola Teatterin Kellobaarissa
Liput Verkkokaupoille
Alennettu hinta on voimassa 23. huhtikuuta saakka.
Tämä lipputyyppi on tarkoitettu yrityksille, jotka myyvät tavaroita ja palveluita verkossa. Lipputyyppi on tarkoitettu myös yleishyödyllisille toimijoille kuten koulutus ja julkishallinto.
päivälippu
425 €
Hinta ilman arvonlisäveroa
- Pääsy eCom Summit seminaaripäivään
- Pääsy verkostoitumistyökaluun
- Lounas ja kahvit
KOKOPÄIVÄLIPPU
545 €
Hinta ilman arvonlisäveroa
- Pääsy eCom Summit seminaaripäivään
- Pääsy verkostoitumistyökaluun
- Lounas ja kahvit
- Pöytäpaikka eCom Awards-gaalassa
- Kolmen ruokalajin illallinen ruokajuomineen
Liput PALVELUNTARJOAJALLE
Tämä lipputyyppi on tarkoitettu palveluntarjoajille ja Digital Commerce Finlandin kumppaneille sekä muille tahoille, jotka eivät työskentele digitaalisen kaupan parissa tai koulutus ja julkishallinnossa.
päivälippu
545 €
Hinta ilman arvonlisäveroa
- Pääsy eCom Summit seminaaripäivään
- Pääsy verkostoitumistyökaluun
- Lounas ja kahvit
KOKOPÄIVÄLIPPU
695 €
Hinta ilman arvonlisäveroa
- Pääsy eCom Summit seminaaripäivään
- Pääsy verkostoitumistyökaluun
- Lounas ja kahvit
- Pöytäpaikka eCom Awards-gaalassa
- Kolmen ruokalajin illallinen ruokajuomineen
liput
Varmista paikkasi Suomen digitaalisen kaupan päätapahtumassa ja nappaa lippusi jo tänään!
Summit + Awards
595 €
Sold out!
Yhteislipulla pääset koko päivän seminaariin sekä illan Awards gaalatapahtumaan, johon kuuluu kolmen ruokalajin illallinen ruokajuomineen. Päivä alkaa klo 8.30 ja päättyy klo 24.00.
Lipun hinta ei sisällä arvonlisäveroa.
Summit -päivälippu
445 €
Päivälipulla pääset näkemään kaikki seminaarin puheenvuorot seminaarilavalla sekä teemahuoneissa.
Summit -päiväseminaari alkaa klo 8.30 ja päättyy klo 16.00.
Lipun hinta ei sisällä arvonlisäveroa.
Awards -iltalippu
395 €
Sold out!
Iltalippu sisältää pöytäpaikan Awards-gaalassa sekä kolmen ruokalajin illallisen ruokajuomineen. Awards -gaalailta alkaa klo 18.30 ja päättyy klo 24.00.
Lipun hinta ei sisällä arvonlisäveroa.
Awards -iltalippu
395 €
Sold out!
Iltalippu sisältää pöytäpaikan Awards-gaalassa sekä kolmen ruokalajin illallisen ruokajuomineen. Awards -gaalailta alkaa klo 18.30 ja päättyy klo 24.00.
Lipun hinta ei sisällä arvonlisäveroa.