Lisää myyntiä! Kaupallisuuden johtaminen
KE 28.1.2026
8.30 – 16.00
Epicenter, Mikonkatu 9, Helsinki
Lisää myyntiä! – Kaupallisuuden johtaminen
Tervetuloa vuoden ensimmäiseen valmennustapahtumaan, jossa pureudumme siihen, miten kaupallisuutta johdetaan systemaattisesti ja tuloksellisesti muuttuvassa markkinassa. Päivän teemoina ovat mm. konversio-optimointi, dataperusteinen kasvun johtaminen, AI-agenttien hyödyntäminen, maksettu mainonta, omat brändit kilpailukyvyn vahvistajina sekä asiakaspalvelun rooli myynnin vauhdittajana.
Tapahtuma kokoaa yhteen digitaalisen kaupan tekijät ja päätöksentekijät oppimaan toisiltaan ja viemään vuoden 2026 kasvusuunnitelmat uudelle tasolle. Luvassa on inspiroivia puheenvuoroja, ja konkreettisia case-esimerkkejä, joista saat heti hyödynnettäviä oivalluksia omaan liiketoimintaasi.
Tapahtuma on maksuton verkkokaupoissa työskenteleville, digitaalisesta kaupasta kiinnostuneille, yleishyödyllisille toimijoille (esim. koulutus, julkishallinto) ja DCF:n olemassa oleville kumppaneille. Mikäli olet palveluntarjoaja ja kiinnostunut DCF-kumppanuudesta, ota yhteyttä Villeen täältä.
Tervetuloa!


Puhujat

Sean McCullum
Takomo
Sean McCullum is the Chief Marketing Officer of the fastest-growing golf equipment company in the world, Takomo Golf, a Finnish company based in Turku. A journalist by trade, Sean has been working across e-commerce and B2B SaaS startup companies for a decade. As Takomo’s fourth team member, Sean’s been involved in the growth of the company from 70k to +120 million.
Päälava: Disrupting Saturated Spaces: Gaining Global Footholds with Marketing-Led Growth


Sampo Soinio
Varusteleka
Varustelekan hattua vaihteleva generalisti jo vuodesta 2007. Sampo on vuosien varrella työntänyt näppejänsä lähes jokaiseen Varustelekan toimintoon, niin strategisella kuin käytännön tasolla. Nykyisessä hatussa lukee Kehitys- ja HR-johtaja.
Päälava: Omat tuotemerkit kasvun ja kilpailukyvyn ajureina


Veli Nietula
Jimms
Veli on kokenut Jimm’s PC-Storen Oy:n toimitusjohtaja, jolla on yli 18 vuoden ura yrityksessä. Monipuolinen kokemus eri tehtävistä on antanut vahvan pohjan kehittää toimintaa entistä asiakaskeskeisemmäksi. Jimm’sillä asiakas on aina kaiken keskiössä, ja jokainen tiimin jäsen pyrkii tarjoamaan parhaan mahdollisen palvelun intohimoisesti pelaamiseen erikoistuneessa maailmassa.
Päälava: Asiakaspalvelu verkkokaupan myyntikanavana


Tapio Anttila
Tapio Anttila Collection
Tapio Anttilaon Suomessa ja kansainvälisesti palkittu, pitkän uran tehnyt designeri, joka on viime aikoina keskittynyt nimeään kantavan huonekalubrändin määrätietoiseen kehittämiseen. Tapio Anttila Collection on kasvuhaluinen huonekalubrändi, joka vie suomalaista käytännöllisyyttä
ja designia Euroopan olohuoneisiin verkkokauppansa kautta. Se vaatii keskittymistä juuri oikeisiin asioihin – ja oikeiden ihmisten kanssa.
Teemahuone: Kasvun työkalut pk-yrityksen hallitustyöskentelyn keskiössä


Markus Silaste
Different
Myynnillisen copywritingin ja e-commerce-strategian asiantuntija, jonka uniikit sisällöt ja palvelumuotoilullinen tulokulma auttavat verkkokauppoja erottumaan ja kasvamaan. Markus on työskennellyt copywriterina ja palvelumuotoilijana, ja hänellä on hänellä taustaa omankin pienen verkkokaupan pyörittämisestä. Hän on auttanut satoja kotimaisia verkkokauppoja kirkastamaan kilpailuetunsa, kiteyttämään brändinsä ydinsanoman ja kasvamaan paremmin muotoillun sisällön voimin.
Teemahuone: Konversio-optimoinnin 10 käskyä – Käsikirja vuodelle 2026


Matti Vahtera
Different
UX- ja UI-suunnittelun ammattilainen, joka rakentaa verkkokauppoja ja digitaalisia palveluita, jotka myyvät. Lopputuloksena on, että ne sekä näyttävät hyvältä että toimivat kaupallisesti. Matti on toiminut palvelumuotoilijana ja eCommerce-designerina niin Helsingin kuin Lontoon design-toimistoissa ja startup-ympäristöissä. Hänellä on vuosien kokemus visuaalisesta markkinointiviestinnästä. Hän osaa yhdistää visuaalisen muotoilun ja kaupallisen käytettävyyden niin, että verkkokaupat tavoittavat asiakkaansa ja muuttavat kävijät aktiivisiksi ostajiksi.
Teemahuone: Konversio-optimoinnin 10 käskyä – Käsikirja vuodelle 2026


Nicolas Fogelholm
Snowball Growth Partners
Nicolas on sarjayrittäjä ja markkinoinnin ammattilainen. Nicolla on laaja kokemus eri verkkokauppojen ja kasvuyritysten menestyksekkäästä hallitustyöskentelystä. Snowball Growth Partners kiihdyttää yritysten kasvua ja kansainvälistymistä tarjoamalla pääomaa, strategista tukea sekä käytännön asiantuntemusta operatiiviseen kehittämiseen.
Teemahuone: Kasvun työkalut pk-yrityksen hallitustyöskentelyn keskiössä


Leevi Parsama
Digital Commerce Finland & Snowball Growth Partners
Leevi on digitaalisen kaupan kummisetä, joka laittaa aina asiakkaat strategian keskiöön sekä auttaa yrityksiä luomaan kansainvälisen kasvun konseptin. Snowball Growth Partners on verkkokaupan asiantuntija- ja pääomasijoitusyhtiö. Snowball Growth Partners kiihdyttää yritysten kasvua ja kansainvälistymistä tarjoamalla pääomaa, strategista tukea sekä käytännön asiantuntemusta operatiiviseen kehittämiseen.
Päälava: Kaupallisuuden kehittämisen kolme tasoa


Anni Salo
Tracklution
Annilla on yli kymmenen vuoden kokemus digimainonnasta ja analytiikasta, ja kokemusta jopa 7-numeroisten mainonnan kuukausibudjettien pyörittämisestä. Anni on erikoistunut siihen, miten maksetun mainonnan ja datan avulla voidaan rakentaa kansainvälisesti skaalautuvaa sekä kannattavaa kasvua verkkoliiketoimintaan.
Teemahuone: Kasvata verkkokauppaasi maksetun mainonnan avulla


Juha saarinen
Columbia Road
Juha Saarisella on pitkä kokemus datalla johdetun ja automatisoidun verkkokaupan ja asiakaskokemuksen kehittämisestä. Viimeisten vuosien aikana hän on alkanut kouluttamaan oppejaan AI-agentteille, joiden avulla kasvua voidaan skaalata uudelle tasolle.
Teemahuone: Kasvun johtaminen tekoälyllä – AI Agentit DCF alustalla

Ossi Salo
Datatrainer
Ossi Salo on datalla johtamisen valmentaja, joka auttaa verkkokauppiaita ja verkkokauppatiimejä tekemään parempia, dataperusteisia päätöksiä ja kasvattamaan verkkokaupan myyntiä. Ossilla on yli 15 vuoden kokemus digitaalisesta kaupasta ja verkkokauppojen kehittämisestä. Ossin käytännönläheinen tausta verkkokauppojen operatiivisessa johtamisessa on muovannut hänen lähestymistapansa datalla johtamiseen: mittareiden, analytiikan ja raportoinnin on aina palveltava liiketoiminnan arkea, päätöksentekoa ja kestävää kasvua.
Teemahuone: Verkkokauppiaan tärkeimmät mittarit ja pk-yrityksen dataperusteinen kasvun johtaminen

AGENDA
8.30 Ovet aukeavat, aamukahvit
09.00 Tervetuloa, Mirva Sandström & Ville Simola, Digital Commerce Finland
09.20 Kaupallisuuden kehittämisen kolme tasoa – alustus päivään, Leevi Parsama, Digital Commerce Finland
09.50 Kasvun johtaminen tekoälyllä – AI Agentit DCF alustalla, Juha Saarinen, Columbia Road
10.15 Kumppanit esittäytyvät
10.30 Tauko – verkottumista
11.00 Teemahuoneet
11.30 Teemahuoneiden vaihto (15min)
11.45 Teemahuoneet
12.15 Lounastauko
13.15 Tervetuloa takaisin
13.20 Disrupting Saturated Spaces: Gaining Global Footholds with Marketing-Led Growth, Takomo, Sean McCullum
14.10 Asiakaspalvelu verkkokaupan myyntikanavana, Veli Nietula, Jimms
14.40 Omat tuotemerkit kasvun ja kilpailukyvyn ajureina, Sampo Soinio, Varusteleka
15.10 Loppusanat, DCF
15.30 Tilaisuus päättyy
Teemahuoneet
Teemahuoneista yksi puheenvuoro pidetään päälavalla ja striimataan etäosallistujille. Striimattava puheenvuoro valitaan ennakkoäänestyksen perusteella.
- Konversio-optimoinnin 10 käskyä – Käsikirja vuodelle 2026, Matti Vahtera ja Markus Silaste, Different
- Kasvun työkalut pk-yrityksen hallitustyöskentelyn keskiössä, Tapio Anttila Collection & Snowball Growth Partners
- Verkkokauppiaan tärkeimmät mittarit ja pk-yrityksen dataperusteinen kasvun johtaminen, Case Svala.com, Ossi Salo, Datatrainer
- Kasvata verkkokauppaasi maksetun mainonnan avulla, Anni Salo, Tracklution















