
TO 15.5.2025
8.00 – 23.00
vanha ylioppilastalo, Helsinki
eCom Summit & Awards järjestettiin toista kertaa toukokuussa 2025. Tapahtuma kokosi yhteen jopa 500 digitaalisen kaupan asiantuntijaa eri puolilta Suomea ja maailmaa. Vanha ylioppilastalo Helsingissä tarjosi upeat puitteet päivän keskusteluille, jotka käsittelivät alan nykytilaa ja tulevaisuutta.
Ohjelmassa kuultiin puheenvuoroja sekä kotimaisilta että kansainvälisiltä asiantuntijoilta päälavalla ja teemahuoneissa. Illan päätteeksi järjestetyssä gaalassa jaettiin tunnustuksia alan osaajille ja yrityksille. Palkinnot jaettiin tapahtumalle ominaisten peukalo-pystien muodossa.
Verkostoituminen, kokemusten jakaminen ja uuden oppiminen olivat päivän keskiössä. Vanhan ylioppilastalon ilmapiiri oli innostava, ja päivän aikana syntyneet kohtaamiset kantavat varmasti hedelmää pitkälle tulevaisuuteen.
Verkkokaupan parhaat palkittiin ecom summit & awards -gaalassa
Illan Awards-gaalassa palkittiin digitaalisen kaupan osaajia ja yrityksiä peräti 18 eri kategoriassa. Tutustu kaikkiin voittajiin alhaalta!
yrityskategoriat
vuoden verkkokauppa

Nanso
Yritys on lunastanut paikkansa yhtenä verkkokauppayhteisön arvostetuimmista toimijoista. Kyseessä on kauppa, jossa asiakkaat rakastavat asioida ja kassakone kilisee komeasti.

vuoden b2b-verkkokauppa

ePassi
Yritys on tehnyt asiakkaidensa elämästä helpompaa ja omastaan kannattavampaa hyvin muotoilulla digitaalisella kaupalla. Kyseessä voi olla verkkokauppa tai digitaalinen palvelu.

vuoden kansainvälistyjä

varuste.net
Yritys on lähtenyt ennakkoluulottomasti ja menestyksekkäästi etsimään kotikulmien sijaan asiakkaita maailmalta. Ja tehnyt sen tuloksekkaasti & tyylillä.

vuoden kasvuyritys
Pienet yritykset

hetkinen
Tehnyt suuren vaikutuksen tosi pienellä tiimillä. Tämä yritys on todiste siitä, että hyvät ideat ja sisukas tekeminen ovat isoja resursseja tärkeämpiä.

vuoden kasvuyritys
keskisuuret yritykset

alpa
Yritys hallitsee skaalaamisen jalon taidon.
He ovat onnistuneet jalostamaan kilpailuetunsa kiihtyvän kasvun vetureiksi tehokkaasti.

vuoden kasvuyritys
suuret yritykset

oura
Vierivä kivi ei sammaloidu, saavutetusta asemasta huolimatta yritys vain kiihdyttää kasvuaan kohti uusia ulottuvuuksia.

vuoden taistelija

kaiko
Yritys on periksiantamaton porukka, jolle kaikki esteet on tehty ylitettäviksi ja haasteet voitettaviksi. Visio kirkkaana eteenpäin, sillä menestys ei tule helpolla, vaan se tulee kovan työn kautta.

vuoden tulokas

widetoes
Verkkokauppamarkkinan uusi toimija, joka on ilahduttanut toimialaa pirteällä energiallaan ja erottuvalla esiintulolla.
vuoden vastuullisuusteko

emmy
Yritys on muuttanut puheet teoiksi ja tehnyt konkreettisesta arjen vastuullisuudesta itselleen pysyvän kilpailuedun.

henkilökategoriat
vuoden verkkokauppa-yrittäjä

Anne Valli
Itseoppinut ammattilainen, joka on raivannut omin käsin kasvupolkunsa läpi lukuisien haasteiden – ja rakentanut samalla jotain ainutkertaista suomalaisen verkkokaupan maisemaan.

vuoden päättäjä

Samuli Seppälä
Henkilö on osoittanut päättäjän asemassa laaja-alaista näkemystä sekä kykyä positiivisen muutoksen luomisessa. Hän hallitsee strategian ja ihmiset – ja osaa antaa muille tilaa loistaa tehtävissään.

vuoden logistiikkamestari

tuomas sallinen
Varaston valtias, jonka hyllyt ovat järjestyksessä, saldot hallussa ja virheettömät paketit liikkuvat vauhdilla päivästä toiseen.

vuoden teknologiataituri

pekka partanen
Guru, joka taivuttaa koodin palvelemaan kauppaa poikkeuksellisella taituruudella ja näkemyksellä. Hänen jäljiltään rajapinnat ovat samettisen saumattomia ja asiakkaat teknologiasta autuaan tietämättömiä.

vuoden markkinoija

jenni homer
Tämä ammattilainen käsittelee asiakkaitaan kateutta herättävän sulavasti: kertoo tarinoita, ohjaa liikennettä, kehittää konversiota, muotoilee ostokokemusta tai rakentaa brändiä – you name it.

vuoden asiakaspalvelija

jasmin upola
Asiakastyön aurinkoinen ammattilainen, joka kohtaa asiakkaiden huolet ja murheet zen-mestarin tyyneydellä. Hän luo hienoja asiakaskokemuksia ja korjaa huonoja paremmiksi.

vuoden innovaattori

jaani saulamaa
Kehittäjä, joka on ajatellut laatikon ulkopuolelta keksien edustamalleen yritykselle jotain kokonaan uutta. Hänen onnistumisensa voi olla uuden tuotteen, palvelun, toimintatavan tai konseptin saralla.

vuoden datakuiskaaja

tuomas aarni
Hiljaisen tiedon kova osaaja, joka on näyttänyt esimerkkiä tiedolla johtamisessa ja analyyttisessa päätöksenteossa. Hän on laittanut datan töihin ja nauttii tuloksista 24/7.

vuoden kumppani

mikko rekola
Verkkokauppiaan win-win kumppani, joka tuottaa asiakkailleen aitoa lisäarvoa. Ymmärtää aina missä mennään ja on aktiivisesti läsnä niin vasta- kuin myötämäessä.

seminaaripäivän Puhujat
Summit toi lavalle ja teemahuoneisiin kovimman tason asiantuntemusta sekä Suomesta että maailmalta. Globaalisti arvostetut brändit jakoivat kokemuksiaan, oivalluksiaan ja tulevaisuuden näkymiään.

Milda Mitkute
Co-Founder
Fireside chat: How to build a digital commerce unicorn?


Kimmo Jukuri
Head of Digital Expansion and Marketplaces
Keynote: Social commerce ja monikanavaisuus kasvun ajureina


Marianne Vikkula
COO
Keynote: From 6 person Start Up to an International Shopping Mall in Your PocketThe Future of Ecommerce


Mirella Crespi
Founder
Keynote: From Concept to Conversion: Creating data-driven ads for paid social


Heikki Tiittanen
Founder
Keynote: Viidessä vuodessa 100M€: Kasvun anatomian opit kahdesta yrityksestä


Elina Björklund
Hallituksen puheenjohtaja
Keynote: Jääkö Suomi digitaalisuuden junasta?


Timo huhtamäki
Board member
Fireside chat: How to build a digital commerce unicorn?


Arttu Kyynäräinen
Yleismies
Teemahuone: Case Virtasenkauppa: Rutinoista ratkaisuiksi – Näin asiakaspalaute jalostuu tuottoisiksi innovaatioiksi


Kaisa Lepistö-Salojärvi
Asiakaskokemuspäällikkö
Teemahuone: Case Virtasenkauppa: Rutinoista ratkaisuiksi – Näin asiakaspalaute jalostuu tuottoisiksi innovaatioiksi


Mia Lähdesalmi
Marketing Strategist
Teemahuone: Valloita Verkkokauppa: Euroopan Menestysopit Suomeen & Kesko Live Shopping -Tarina 🚀🛒


Vilma Kärkkäinen
Head of Media Solutions
Teemahuone: Valloita Verkkokauppa: Euroopan Menestysopit Suomeen & Kesko Live Shopping -Tarina 🚀🛒


liisa wall
Content Manager
Teemahuone: Valloita Verkkokauppa: Euroopan Menestysopit Suomeen & Kesko Live Shopping -Tarina 🚀🛒


jenni homer
Director, Retail & eCom
Teemahuone: Case Nanso & Posti – reklamaatioiden korjauksella kannattavuutta ja uusia asiakassegmenttejä


Ilari puputti
Customer Engagement and Insights Lead,
Circular economy
Teemahuone: Case Nanso & Posti – reklamaatioiden korjauksella kannattavuutta ja uusia asiakassegmenttejä


Toni Jääskeläinen
Johtava asiantuntija
Teemahuone: Verkkokaupan arvonlisäverotus EU:ssa – mitä jokaisen kaupan tulee tietää?


Ilkka Saastamoinen
Head of Digital Development and Services
Teemahuone: Case Intersport & Budget Sport: Verkkokaupan huima kehitys ja työsuhdepyörien myynti leasing-mallilla


Heli kettunen
Tuotepäällikkö
Teemahuone: Case Intersport & Budget Sport: Verkkokaupan huima kehitys ja työsuhdepyörien myynti leasing-mallilla


Juuso Karvonen
Technical Lead
Teemahuone: Back to basics: miten Stockmann nosti verkkokaupan asiakaskokemusta palaamalla perusasioiden äärelle

Antti Inkiläinen
Development Manager,
eCommerce
Teemahuone: Back to basics: miten Stockmann nosti verkkokaupan asiakaskokemusta palaamalla perusasioiden äärelle

Johanna Widomski
Vice President,
Marketing & Brand
Teemahuone: Näin verkkokauppa muuttaa suomalaista työtä – rohkeita tarinoita Suomen rakastetuimpien bränditalojen muutosmatkoilta


valtteri heinonen
E-commerce kehitystiimin asiantuntija
Teemahuone: Verkkokaupan tehokkain työntekijä: tekoäly, joka tekee tulosta 24/7


Aleksi Kuronen
E-commerce kehitystiimin asiantuntija
Teemahuone: Verkkokaupan tehokkain työntekijä: tekoäly, joka tekee tulosta 24/7


Riku Rautio
Markkinointipäällikkö
Teemahuone: Verkkokaupan tehokkain työntekijä: tekoäly, joka tekee tulosta 24/7


Hannu Salminen
Chief Growth &
Success Officer
Teemahuone: Scaling Global E-commerce: How VIBAe and Global-e Are Building for Sustainable Growth


Casper Lie
Regional Manager
Teemahuone: Scaling Global E-commerce: How VIBAe and Global-e Are Building for Sustainable Growth

Kent Fagerholm
Head of Ecommerce Services
Teemahuone: 5 Ways to Increase EBITDA: Case Widetoes.com, Grillkung.se and More


Jonathan Björkskog
Co-founder, Genero Growth & Widetoes.com
Teemahuone: 5 Ways to Increase EBITDA: Case Widetoes.com, Grillkung.se and More