Nanso valittiin vuoden verkkokaupaksi eCom Awards -palkintogaalassa

Mediatiedote 16.5.2025 klo 07.00
Nanso pokkasi eCom Awards -palkintogaalassa pääpalkinnon eli Vuoden verkkokaupan
tittelin yli 200 ehdokkaan joukosta. Toista kertaa järjestetyssä gaalassa jaettiin palkintoja
yhteensä 18 kategoriassa, ja muihin voittajiin lukeutuivat muun muassa Oura, Varuste.net
ja Emmy. Tapahtuman tavoitteena on nostaa esiin kotimaisen verkkokaupan
menestystarinoita ja inspiroida kaikkia digitaalisen kaupan parissa toimivia.
HELSINKI (16.5.2025) – Digital Commerce Finlandin järjestämä eCom Summit & Awards –
tapahtuma järjestettiin eilen Helsingissä. Illan palkintogaalassa Vuoden verkkokaupaksi valittiin
Nanso, joka sai 25 prosenttia yleisöäänistä. Finalisteiksi ylsivät myös Verkkokauppa.com sekä
Stockmannin Hullut Päivät.
Palkintoja jaettiin 18 kategoriassa. Vuoden B2B-verkkokaupan palkinnon sai Epassi. Vuoden
kansainvälistyjäksi valittiin ulkoilu- ja retkeilytarvikkeita myyvä Varuste.net ja Vuoden
vastuullisuusteoksi Emmy.
Gugguu-lastenvaatebrändin perustaja Anne Valli palkittiin Vuoden verkkokauppayrittäjänä ja
Vuoden päättäjä -palkinnon sai Verkkokauppa.comin perustaja Samuli Seppälä.
Vuoden verkkokauppa valittiin suoralla yleisöäänestyksellä
Yleisö sai ehdottaa yrityksiä palkinnon saajiksi. Asiantuntijaraati valitsi ehdotusten joukosta
kategorioiden voittajat. Pääkategorian eli Vuoden verkkokaupan voittaja määräytyi kuitenkin
suoralla yleisöäänestyksellä. Ääniä annettiin tuhansittain, ja ehdolle asetettiin yli 200 yritystä.
“Saimme valtavasti hyviä ehdokkaita eri puolilta Suomea. Raadin työ ei ollut helppo, sillä
todella moni kotimainen verkkokauppa on tehnyt upeaa työtä ja ansaitsee tunnustusta.
Tapahtuman tarkoitus onkin juhlistaa koko suomalaisen verkkokaupan kenttää ja kaikkia alan
toimijoita”, kertoo Digital Commerce Finlandin digitaalisen kaupan johtaja Mirva Sandström.
Vuosittainen tapahtuma järjestettiin nyt toista kertaa. Tavoitteena on nostaa esiin verkkokaupan
menestystarinoita ja inspiroida kaikkia digitaalisen kaupan parissa toimivia.
Tapahtuman järjestäjä Digital Commerce Finland on vertaisyhteisö, joka koostuu
verkkokaupoista, kaupan alan yrityksistä, palveluntarjoajista, digitaalisesta kaupasta
kiinnostuneista sekä siihen vaikuttavista tahoista. Yhteisön perustajajäseniä ovat Kaupan liitto, Suomalainen työ, Posti, Sanoma, Keskisuomalainen ja Paytrail. Mukaan on perustamisen
jälkeen liittynyt myös yli 50 muuta kumppania.
“Toiminnassamme on mukana jo yli 4000 jäsentä – joukossa on niin verkkokauppiaita, heille
palveluja tuottavia yrityksiä kuin muitakin verkkokaupasta kiinnostuneita sidosryhmiä.
Tärkein voimavaramme on vertaissparraus ja keskinäinen avunanto. Yhdistämällä voimamme
vauhditamme koko toimialan kasvua. Ecom Summit & Awards -päätapahtumalla on tässä tärkeä
rooli”, iloitsee Digital Commerce Finlandin toimitusjohtaja Ville Simola.
Kaikki palkitut:
● Vuoden verkkokauppa: Nanso
● Vuoden B2B-verkkokauppa: Epassi
● Vuoden kansainvälistyjä: Varuste.net
● Vuoden kasvuyritys (pienet yritykset): Hetkinen
● Vuoden kasvuyritys (keskisuuret yritykset): Alpa
● Vuoden kasvuyritys (suuret yritykset): Oura
● Vuoden taistelija: Kaiko
● Vuoden tulokas: Widetoes
● Vuoden vastuullisuusteko: Emmy
● Vuoden verkkokauppayrittäjä: Anne Valli, Gugguu
● Vuoden päättäjä: Samuli Seppälä, Verkkokauppa.com
● Vuoden logistiikkamestari: Tuomas Sallinen, ACON
● Vuoden teknologiataituri: Pekka Partanen, Finnish Design Shop
● Vuoden markkinoija: Jenni Homer, Nanso
● Vuoden asiakaspalvelija: Jasmin Upola, Nanso
● Vuoden innovaattori: Jaani Saulamaa, Expandly
● Vuoden datakuiskaaja: Tuomas Aarni, Datatrainer
● Vuoden kumppani: Mikko Rekola, Woolman
Lisätietoja medialle:
Kuvat tapahtumasta
Ville Simola
Toimitusjohtaja, Digital Commerce Finland
044 0700 520
ville.simola@digitalcommerce.fi
Mirva Sandström
Digital Commerce Director, Digital Commerce Finland
0400 984 141
mirva.sandstrom@digitalcommerce.fi